logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۱۴۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر کل محیط زیست استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

واژگونی ۲ تریلر با۴۰ تن اسید در زنجان منجر به آلودگی محل حادثه شد

واژگونی-۲-تریلر-با۴۰-تن-اسید-در-زنجان-منجر-به-آلودگی-محل-حادثه-شد
مدیر کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه واژگونی ۲ تریلر با۴۰ تن اسید در محور‌های مواصلاتی استان زنجان سبب نابودی خاک محل حادثه شده است گفت: شیوه حمل اسید نیازمند نظارت بیشتر است.

<!doctype html>

بیشتر بخوانید

محمد‌رضا یافتیان در گفتگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: به ۱۰ واحد در استان زنجان مجوز تولید اسید سولفوریک داده شده و عمده‌ترین مصرف‌کنندگان نیز واحد‌های روی هستند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در استان وجود دارد این است که با وجود واحد‌های تولیدکننده اسید اما این ماده دوباره به استان وارد می‌شود.

مدیر کل محیط زیست استان زنجان گفت: اسید از استان‌های کرمانشاه، یزد وارد استان می‌شود. اغلب تانکر‌های حمل از طریق ورودی‌های شهرستان ماهنشان وارد استان می‌شوند.

وی بیان کرد: از پلیس راهور و نیروهای انتظامی که همواره کمک حال محیط زیست هستند انتظار این است که نظارت‌ها را در این مسیر‌ها بیشتر کنند تا طبق ضوابط این حمل انجام شود.

یافتیان بیان کرد: سال گذشته واژگونی ۲ تریلر ۲۴ تنی حاوی ۲۰ تن اسید سولفوریک غلیظ بالای ۹۸ درصد در استان را داشتیم.

وی ادامه داد: همین امر سبب آلوده شدن وسعتی از خاک شد، و مشکلات بعدی را نیز در پی داشت چراکه سولفوریک اسید بعد از ورود به خاک سبب نابودی خاک شده و از هیچ ارگانی نیز نمی‌توان شاکی از بین بردن خاک شد و تنها اقدام و درخواست پاک سازی محل است.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: این شیوه حمل اسید نیازمند نظارت بیشتر است و در این راستا باید ارگان‌های دیگر کمک کننده باشد هر چند که بعد از مهرماه با سرد شدن هوا مشکلات راه بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر