logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۱۴۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل انتقال خون استان زنجان در گفتگو با موج رسا خبر داد:

اهدای خون ۵۱۷ نفر در روز تاسوعا و عاشورا حسینی در زنجان

اهدای-خون-۵۱۷-نفر-در-روز-تاسوعا-و-عاشورا-حسینی-در-زنجان-
مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه ماه محرم فرصتی برای ترویج فرهنگ اهدا خون در کشور است گفت: در روز تاسوعا و عاشورا حسینی 517 نفر موفق به اهدا خون در زنجان شدند.

سیامک اسدی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه اهدا خون نوعی فرهنگ نودوستی و دگر خواهی در بین آحاد مردم است  اظهار کرد: اهدا خوندر جامعه باید آگاهانه و مثمر ثمر باشد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به تعدادی از شرکت کنندگان نوبت دهی شد تا در صورت نیاز به فرآورده‌های خونی به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان عنوان کرد: برای دسترسی و استفاده بهتر از فرآورده‌های خونی در استان باید با توجه به نیاز جامعه اقدام به نگهداری فرآورده‌های خونی نمود.

اسدی تاکید کرد: فرآوده‌های خونی در استان در طول سال برای مدت مشخص و معینی قابل نگهداری هستند و بیشتر از ظرفیت معلوم تحویل ضایعات زیستی داده می‌شود که باعث هدر رفت  فرآیند خونی  آسیب‌های زیست محیطی می‌شود.

وی افزود: عزاداران حسینی در زنجان با شرکت در پویش نذر خون در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال بیش از ۵۰۰ واحد خون اهداء کردند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان عنوان کرد: اهدای خون طی روزهای یادشده در فضایی آرام و مطابق با استانداردهای لازم و با درنظر گرفتن کیفیت لازم انجام شد.

اسدی گفت: تلاش می شود با همکاری اهداء کنندگان مشکلی در تامین فرآورده‌های خونی بیماران نیازمند به این فرآورده وجود نداشته باشد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر