logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۱۴۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

ارگان‌های مختلف زنجان برای تکمیل حسینیه گاوازنگ زنجان پای کار بیایند

ارگان‌های-مختلف-زنجان-برای-تکمیل-حسینیه-گاوازنگ-زنجان-پای-کار-بیایند
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان با دعوت از ارگان‌های مختلف زنجان برای تکمیل حسینیه گاوازنگ زنجان گفت: احداث این مکان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون فقط ۳ میلیارد تومان تامین شده است.

سید شمس‌الدین موسوی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مزار شهدای گمنام همانند تمام مساجد و اماکن مذهبی امسال نیز پذیرای عاشقان امام حسین(ع) بود و هر شب محرم از ساعت ۱۰ تا ۱۲ شب در این محل مراسم عزاداری برپا بود و تا شب سوم ادامه‌دار است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در روز عاشورا نیز مراسم عزاداری در این محل برپا می‌شود حال این مراسم مقدمه‌ای برای جاماندگان عاشقان ابا‌عبدالله الحسین(ع) است که امکان حضور در پیاده‌روی اربعین ندارند و از الان در حال مقدمه سازی برای اجرای برنامه جاماندگان اربعین هستیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان گفت: سال گذشته در مراسم جاماندگان اربعین پذیرای ۱۲۰ هزار نفر زائر بودیم و امسال نیز همین برنامه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون آماده‌سازی و تکمیل حسینیه در مزار شهدای گمنام گاوازنگ زنجان گفت: در ماه مبارک رمضان و ماه محرم برنامه‌هایی برگزار شد و با کمبود مکان مواجه شدیم در نهایت با اجازه مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس و حفظ حریم یادمان شهدا اقدام به احداث یک حسینیه در این مکان با زیربنای ۱۲۰۰ متر شد.

موسوی با بیان اینکه تاکنون ۲ میلیارد تومان از طریق شهرداری کمک شده است افزود: بقیه مبلغ توسط خیرین تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار مورد نیاز در جهت تکمیل حسینیه قریب به ۱۰ میلیارد تومان است گفت: تاکنون ۳ میلیارد تومان تامین شده، اما تکمیل این پروژه به ۷ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز نیاز دارد.

مدیر کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان با اشاره به اینکه تاکنون ارگان‌ها برای کمک به تکمیل این پروژه پای کار نیامده‌اند خاطر‌نشان کرد: فقط شورا و شهرداری سال گذشته در حدود ۲ میلیارد تومان کمک کرده‌اند و امیدواریم که امسال نیز کمک نمایند البته ناگفته نماند شرکت توزیع برق، آب و فاضلاب نیز تاکنون برق و آب مورد نیاز را تامین کرده‌اند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر