logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۱۴۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
یادداشت

عاشورا همچنان سند افتخار حسين(ع) و ابتذال يزيد است

عاشورا-همچنان-سند-افتخار-حسين(ع)-و-ابتذال-يزيد-است
قرن‌ها از شهادت حسين(ع) و جنايت يزيد مى‌‌گذرد، و آنچه از دور دست‌های تاریخ ابدی شد واقعه روز عاشورا است.

به گزارش موج رسا; شهادت حسين(ع) مهمترين واقعه روز عاشورا است در روز عاشورا اكثر ياران او شهيد شدند، و حسين(ع) تنهاى تنهاست!
عاشورا واقعه بسيار مهمى است، و وقايع مهم ديگرى نيز در اين روز  رخ داده است. اما چه واقعه‌اى مهمتر از واقعه شهادت حسين(ع) است؟ حسين(ع)، هم از نظر اصالت و امامت، و هم از نظر عصمت و شخصيت، اظهرمن الشمس است.
حسين(ع)، فرزند على(ع) و فاطمه(س)، و تربيت شده مكتب پيامبر(ص) است او که در رفتار و منش همانند جدش رسول الله (ص) بود و  در مقام بندگى خدا، و براى احياء دين پيامبر(ص) و انجام امربه معروف و نهى از منكر، و مبارزه با ظلم و استبداد، تا پاى جان ايستاد و سرانجام در راه خدا به مقام رفیع شهادت نائل شد.
قرن‌ها از شهادت حسين(ع) و جنايت يزيد می‌گذرد، و عاشورا همچنان سند افتخار حسين(ع) و ابتذال يزيد است. حكمت شهادت حسين(ع)، همان رسالت مهمى است كه او گفته است، احياء دين و انجام امربه معروف و نهى از منكر است.
هدف نهضت عاشورا، اقامه قسط و عدل در پرتو دين و ديندارى است و عاشورا و ايستادگى حسين(ع) در اين جنگ نابرابر، بايد همچنان و مثل هميشه مورد مطالعه و بررسى دقيق و موشكافانه قرار گيرد.  و در اين مسير طويل و مسئوليت خطير، از هرگونه تحريف و غلو و جهل و خرافه و شبهه افكنى ناصواب اجتناب گردد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر