logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۱۴۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
زنجانی‌ها در حال خلق حماسه‌ای دیگر در یوم‌العباس؛

حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان دقایقی قبل آغاز شد

حرکت-دسته-عزاداری-حسینیه-اعظم-زنجان-دقایقی-قبل-آغاز-شد
اینجا زنجان دیار عاشقان و دلدادگان امام حسین(ع) است، و مردم این شهر امروز در حال خلق حماسه‌ای دیگر در یوم‌العباس هستند تا ارادت خود را بیش از پیش به اهل بیت نشان دهند.

به گزارش موج رسا; امروز اوج اقتدار و عزت شیعه و اسلام را می‌توان در عزاداری باشکوه هشتم محرم دید، عزاداری که ریشه در عزت و اقتدار و ایستادگی و آزادی خواهی شیعه دارد، امروز پاسداشت ایثار حضرت عباس (ع) است، پاسداشت یک گفتمان، برگرفته از ذات اسلام، گفتمانی که امروز با گذشت نزدیک به ۱۴۰۰ سال از حادثه کربلا بیش از هر زمان دیگر وجودش احساس می‌شود، یوم‌العباس پاسداشت عدم سازش با کفر و ظلم است.

بیشتر بخوانید

اینجا زنجان دیار عاشقان و دلدادگان امام حسین(علیه السلام) است، این شهر به جهت شکوه عظمت دسته عزاداری حسینیه اعظم در روز هشتم محرم و زینبیه اعظم در روز یازدهم محرم به پایتخت شور و شعور حسینی معروف است.   

جهان اسلام در روز هشتم و یازدهم محرم خیل حضور گسترده عزاداران و دلدادگان امام حسین(علیه السلام) و یاران مظلومش را در زنجان نظاره گر می شوند؛ در این روز کمتر کسی را می توان در خانه هایشان یافت، همه مردم در این روز در خیابان ها برای مظلومیت امام حسین(علیه السلام) عزا گرفته و اشک ماتم می ریزند.

اما استان زنجان که در عزادارای امام حسین(ع) زبانزد است امسال نیز دلدادگان از گوشه و نقاط زنجان، ایران و جهان خود را به پایتخت شور و شعور حسینی رسانده‌اند تا عشق و اردات خود را به امام حسین(ع) و اهل بیت نشان دهند.

همه ساله به رسم سنت شاه بیتی برای این مراسم معنوی انتخاب می‌شود که امسال نیز نوای «گلو ام‌البنین اوغلی ابوالفضل / امیرالمومنین اوغلی ابوالفضل / بو دریای کرمدی / نگهبان حرمدی» زینت‌افزای دسته حسینیه اعظم زنجان خواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر