logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۱۳۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

امام صادق فرمود به کربلا نروید!

امام-صادق-فرمود-به-کربلا-نروید!
امام معصوم برخی مباحات را متناسب با حرمت زیارت امام حسین نمی‌دانند به طریق اولی، ارتکاب برخی حرام‌ها از جمله بی‌حجابی و... در مجالس حسینی قطعا موجب ناخشنودی اهل بیت‌(ع) که همه وجودشان را فدای استواری احکام الهی کردند خواهد بود.

به گزارش موج رسا; بیشترین تعداد احادیث پیرامون تبیین و تشویق به زیارت حضرت اباعبدالله، از امام صادق (ع) روایت شده است.

بیشتر بخوانید

اهتمام امام صادق (ع) برای تاکید به زیارت کربلا تا جایی بود که ایشان حتی در مورد فاصله زمانی زیارت‌ها هم اینگونه سفارش فرمودند که شخص دارا باید سالی دو مرتبه و شخص فقیر، سه سال یک مرتبه به زیارت برود.

همچنین فرمودند که سزاوار نیست مسلمان بیش از چهارسال، زیارت امام حسین علیه السلام را ترک کند و در برخی گفته‌های آن حضرت آمده که اگر سه سال بگذرد و شخص به زیارت حضرت امام حسین علیه السلام نرود، عاق رسول خدا (ص) شده و حرمت او را از بین برده است؛ مگر این که معذور باشد.

اما نکته مهم این است که امام صادق که با تاکیدات فراوان زیارت کربلا را فراگیر نمودند؛ نسبت به رعایت حرمت و آداب بسیار دقیق و حساس بودند و در مواردی برخی افراد را با لحن توبیخی از زیارت نهی فرمودند!!

امام صادق‌(ع) به مفضل فرمود: زیارت کنید امام حسین (ع) را بهتر از آن است که زیارت نکنید... مفضل عرضه داشت: پشتم را شکستى! امام فرمود ... به زیارت آن حضرت که می‌روید سفره‌ها(بریانی‌ها و حلویات ...) با خود برمی‌دارید، در حالیکه باید ژولیده و گردآلود بروید.

مجالس حسینی که گویا بخشی از حرم حسینی است آدابی دارد.

طبعا اگر امام معصوم برخی مباحات را متناسب با حرمت زیارت امام حسین نمی‌دانند به طریق اولی، ارتکاب برخی حرام‌ها از جمله بی‌حجابی و... در مجالس حسینی قطعا موجب ناخشنودی اهلبیت‌(ع) که همه وجودشان را فدای استواری احکام الهی کردند خواهد بود.

حمیدرضا ابراهیمی، فعال سیاسی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر