logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۱۳۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفتگو با موج‌رسا:

۲۰ اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی عزاداران حسینی نظارت می‌کنند

۲۰-اکیپ-دامپزشکی-بر-ذبح-دام‌های-قربانی-عزاداران-حسینی-نظارت-می‌کنند
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: حداقل ۲۰ اکیپ‌ ثابت و سیار دامپزشکی این استان بر قربانی دام‌های نذری عزاداران سیدالشهدا(ع) در روزهای هشتم، نهم و دهم محرم نظارت خواهند کرد.

محمدباقر حاج کاظمی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: حداقل ۲۰ اکیپ‌ ثابت و سیار دامپزشکی این استان بر قربانی دام‌های نذری عزاداران سیدالشهدا(ع) در روزهای هشتم، تا ۱۱ محرم نظارت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این اکیپ‌ها در میدان دام مربوط به شهرداری و میدان فروش دام حسینیه مستقر خواهند بود افزود: توصیه بر این است که از دست‌فروشان خرید نشود با این حال اکیپ‌هایی از دامپزشکی در نظر گرفته شده تا در محل قربانگاه‌ها حاضر باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیشترین آمار نذری دام در شهر زنجان بعد از ظهر هشتم ماه محرم انجام می‌شود که شهر زنجان بعد از منا دومین قربانگاه جهان است.

وی با بیان اینکه اغلب دام‌های ذبح شده به کشتارگاه ارجاع داده نمی‌شوند، اضافه کرد: با توجه به روزهای گرم سال توصیه می‌شود، ذبح دام ها به صورت نیابتی انجام شود.

حاج‌کاظمی گفت: ذبح نیابتی دام‌های نذری در محل کشتارگاه‌ها موجب ارتقای بهداشت عمومی جامعه و پیشگیری از بروز بیماری‌های خطرناک همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت در انسان می‌شود.

وی گفت: کشتار دام‌ها در کشتارگاه‌ها طبق نظارت شرعی و با کیفیت بهتری انجام می‌شود درحالیکه برخی از عزاداران حسینی اصرار دارند ذبح دام در مقابل دسته‌های عزاداری انجام شود در صورتی که در این حالت ممکن است برخی قسمت‌ها از بین برود و ضایعات بالاتر برود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بازنشستگان دامپزشکی نیز در این‌روز‌ها با افتخار همراهی کننده خواهند بود و در ذبح دام در روز یوم‌العباس خدمات ارائه خواهند داد.

وی اذعان کرد: اگر فردی قصد ذبح دام در منزل داشته باشد می‌تواند با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس بگیرد تا همکاران خدمات لازم را ارائه دهند.

حاج‌کاظمی یادآوری کرد: ناظران شرعی و بهداشتی در این مکان‌ها نیز مستقر هستند و تمهیداتی برای جلوگیری از جاری شدن خون در زیر پای عزاداران حسینی اندیشیده‌ است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر