logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۱۳۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست جامعه زنان در گفتگو با موج رسا:

مکتب سیدالشهدا(ع)، مکتب انسجام بخشی و وحدت‌آفرین جامعه است

مکتب-سیدالشهدا(ع)،-مکتب-انسجام-بخشی-و-وحدت‌آفرین-جامعه-است
مسئول جامعه زنان با بیان اینکه وجود مقدس سید الشهدا(ع) سراسر نور ، برکت و درس برای همه امت اسلامی است گفت: مکتب سیدالشهدا(ع)، مکتب انسجام بخشی و وحدت آفرین جامعه است.

خدیجه شیخی در گفتگو با خبرنگار  موج رسا; با بیان اینکه هدف که مقدس‌ باشد، انسان مؤمن از دشوارترین مبارزه‌ها استقبال می‌کند اظهار کرد: قیام در مقابل انحرافات بزرگ جامعه اسلامی و بازگرداندن آن به مسیر صحیح آنقدر الهی و حیاتی بود که امام حسین (علیه السلام) آنچنان فداکاری و مبارزه دشوار و غریبانه را در این راه به جان خریدند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: وقتی که یکی از این خواص در پاسخ به یاری خواهی حسین علیه السلام به جای کمک، اسبش را فرستاد و گفت: "از اسب من استفاده کن!" در چنین شرایطی، امام حسین علیه السلام و یارای باوفایش با تشخیص درست تکلیف الهی، استقامت، شهامت و توکل علی الله ایستادند، تاریخ را ورق زدند و اسلام ناب را متجلی ساختند.

مسئول جامعه زنان ابراز کرد: نهضت اباعبدالله الحسین علیه السلام به بشریت درس داد که برای نجات جامعه از چنگال ظلم و جور و فسق، باید همیشه آماده بود و داشته‌ها را به میدان آورد و همین روش و منطق در انقلاب اسلامی پیاده شد و این منطق گاه مانند قیام حسینی به شهادت منتج می‌شود و گاه مانند انقلاب حسینی اسلامی به استقرار نظام الهی منجر می‌شود.

شیخی گفت: ملت بزرگ ایران درسی را که از عاشورا گرفت و راهی را که به تبعیت از عاشورا برگزید، فراموش نمی‌کند و پای آن ایستاده است و ملت مبارز ایران اسلامی یاد آن نهضت بزرگ را زنده نگه می‌دارد.

وی تاکید کرد: این محرم، باز بدون وجود نازنین سیدالشهدای مقاومت اسلامی، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و آن سردار دل‌ها که خون موج آفرینش طراوت دیگری به اراده ضد استکباری آزادگان جهان بخشید.

مسئول جامعه زنان تصریح کرد: آن عزیز جلیل‌القدری که حضور ده‌ها میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر مطهرش قیامت به پا کرد و ناظران را مبهوت ساخت کارشناس بی بی سی روز قبل از تشییع پیکر حاج قاسم در تهران پیگیر اتفاقات حاضر بود که تاریخ ایران در هیچ برهه‌ای مردم را اینقدر متحد و همراه ندیده است! وی تصریح کرد بود: خدا می‌داند فردا تهران چه خبر است؟!

شیخی تاکید کرد: سیدالشهدا(ع) توسط ادیان مختلف مورد تجلیل و تمجید قرار می گیرد؛ در پیاده روی اربعین مشاهده می‌کنیم از بسیاری از کشورهای مختلف دراین مسیر حضور بهم می‌رسانند.

وی گفت: وجود مقدس ابی عبدالله(ع) یک منبع نور، هدایت گر و الگویی بی بدیل می‌باشد و اگر مردم آشنایی به مکتب سیدالشهد(ع) داشته باشند قطعا در بسیاری از مسائل روز اجتماعی جوامع بشری می‌توانند موفق شوند و می‌تواند مهمترین عامل وحدت زا باشد.

مسئول جامعه زنان عنوان کرد: تکریم واقعه عاشورا توسط تمام مذاهب اسلامی و غیز مسلمانان در اقصی نقاط عالم جستجو نمود، در این راستا رسانه‌ها و فضای مجازی و حقیقی باید دست در دست هم دهند و این مسائل را به عنوان شعائر بزرگ نمایی کرده و به بشریت نمایش دهند.

شیخی افزود: در واقع فرق و مذاهب اسلامی محب اهل بیت(ع) و وجود مقدس سید الشهدا(ع) هستند و به همین دلایل از قاتلین و دشمنان سیدالشهدا(ع) بیزاری می‌جویند.

وی ابراز کرد: وجود مقدس سید الشهدا(ع) سراسر نور، برکت و درس برای همه امت اسلامی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر