logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۱۳۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

مکتب امام حسین(ع) مصداق بارز جهاد تبیین است

مکتب-امام-حسین(ع)-مصداق-بارز-جهاد-تبیین-است
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج استان زنجان با بیان اینکه ایثار و فداکاری امام حسین(ع) در دفاع از حق و تبیین و روشنگری حقایق در طول سفر کربلا از نمونه‌های روشن جهاد تبیین است گفت: مکتب امام حسین(ع) مصداق بارز جهاد تبیین است.

مهدی صفائیان در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت سیدالشهدا(ع) بهانه‌ای است برای بازشناسی حماسۀ بزرگ عاشورا که به علت بهره‌گیری از ماهیت ظلم ستیزانه، می‌تواند نقش بسزائی در وحدت بخشی در جامعه امروز و مواجه با استکبار جهانی داشته باشد اظهار کرد: قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام دارای اهداف و انگیزه‌های متعددی بود که یکی از مهمترین آنها عبارت است از مبارزه با ظلم و حاکم ظالمی همچون یزید است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: امام حسین(ع) به دلیل ظالمانه دانستن حکومت یزید، با وی بیعت نکرد و به همین دلیل اساس قیام حسینی را می‌توان بر مبنای مبارزه با ظلم و ظالم عنوان کرد. 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج استان زنجان عنوان کرد: آن حضرت در سخنان و نامه‌هایی که از مدینه تا کربلا عنوان نمودند بارها به حاکمیت ظالمانه بنی امیه و لزوم قیام در برابر آن اشاره کرده و آن را فرمانی الهی عنوان می‌نماید. 

صفائیان ابراز کرد: ایشان در یکی از این سخنان در توجیه قیام خود بر علیه یزید اینگونه می‌فرماید: پذیرش ذلت و خواری که به مفهوم ظلم پذیری است با شخصیت وی هیچ نسبتی ندارد. 

وی عنوان کرد: با توجه به این شواهد  می‌توان دریافت که در گام اول قیام امام حسین علیه السلام قطعا جنبه ظلم ستیزانه داشت و و گام دوم ظلم در نگاه دینی مفهومی فراتر از ظلم به معنای عصیان در برابر پروردگار و اموری از این قبیل داشته است و شامل ظلم نسبت به دیگران و در واقع پایمال کردن حقوق آنها نیز می‌شود و از این روی، این قیام و حماسه از قابلیت الگو دهی برای همه بشریت برخوردار است.  

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج استان زنجان گفت: از این رو اگر به قیام امام حسین(ع) به صورت فرامکتبی نگاه بیندازیم به راحتی می‌توان آن را منشا وحدت جوامع مختلف در راستای براندازی سلطه جهانی استکبار و طرح نظم نوین جهانی با رویکرد ظلم ستیزی و گسترش عدالت دانست. 

صفائیان تاکید کرد: استکبار از دیدگاه فرهنگ سیاسی اسلام، وجود نوعی سلطه گری، سلطه جویی، استعمار و بهره‌کشی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توسط اقلیت محدودی زورگو و نفع طلب بر خیل عظیم توده‌های محروم می‌باشد. 

وی تصریح کرد: بدین معنی که دولت و یا کشوری، سایر ملت‌ها را استثمار و به استضعاف کشاند و برای مبارزه در جهت براندازی این سلطه‌گری نیاز به عزمی راسخ و ایجاد وحدت بین جوامع برمبنای ارزش‌های انسانی و بسیار والا می‌باشد که این عزم را می‌توان با مکتب سیدالشهدا(ع) ایجاد نمود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج استان زنجان تاکید کرد: از این رو وظیفه بسیار خطیری برعهده ما شیعیان این امام رئوف و بزرگوار است تا بتوانیم با پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) و تلاش در جهت گسترش هرچه بیشتر ویژگی‌های این قیام و صدور پیام‌های آن نهایت تلاش و حمایت خود را به خرج دهیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر