logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۱۳۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

نرخ برداشت گندم؛ متاثر از عرف محل و توافق بین کشاورز و کمباین‌دار است+جزئیات

نرخ-برداشت-گندم؛-متاثر-از-عرف-محل-و-توافق-بین-کشاورز-و-کمباین‌دار-است+جزئیات
رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه نرخ مصوب برداشت گندم توسط کمباین اعلام شده است گفت: در خصوص نرخ برداشت گندم؛ علاوه بر قیمت مصوب عرف محل و توافق بین کشاورز و کمباین‌دار نیز مطرح است.

مهدی بنده‌ئی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه نرخ مصوب برداشت گندم توسط کمباین در سطح استان اطلاع‌رسانی شده است اظهار داشت: نرخ دولتی که هر ساله برای برداشت گندم با کمباین ابلاغ می‌شود، درصدی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: قیمت‌های ابلاغی حدودا ۵۰ تا ۶۰ درصد نرخ واقعی کارکرد است چراکه با توجه به گران شدن ادوات و قیمت کمباین که افزایش یافته، قیمت قطعات نیز همواره صعودی شده است بنابراین مانور دادن بر روی همان قیمت مصوب سخت است.

رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طبق صورت‌جلسه کشوری موجود که اعلام شده در صورتی که زمین سنگ‌لاخی، اراضی کوهستانی، قطعات کوچک باشد به نرخ مصوب برداشت ۱۰، ۱۵ و ۲۰ درصد افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: در خصوص نرخ برداشت گندم توسط کمباین، عرف محل و توافق بین کشاورز و کمباین‌دار نیز مطرح است. 

بنده‌ئی خاطر نشان کرد: از استان‌های همجوار نیز پیگیر شدیم با همین نرخ‌های توافقی در حال کار هستند.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از کشاورز و مصرف کننده؛ توافق بین کشاورز و کمباین‌دار را پیگیر هستیم خاطر‌نشان کرد: اما نرخ را برای کنترل، به تعزیرات نیز ارسال کردیم که در جریان باشند و درصورتی که کسی شکایتی داشته باشد، نرخ مصوب از محاکم قضایی قابل استناد خواهد بود.

بنده‌ئی تصریح کرد: تعزیرات کنترل کننده قیمت است و جهاد کشاورزی بیشتر در زمینه اطلاع‌رسانی نقش و وظیفه دارد.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی اجازه نمی‌دهد بیشتر از عرف محل هزینه دریافت شود اما اینکه دقیقا بر روی نرخ مصوب تمرکز کنیم ممکن است برداشت با تعلل انجام شود و برای خود کشاورز نیز به دلیل تاخیر در برداشت مشکل‌ساز شود و راضی برای این تاخیر نباشید.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر