logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۱۳۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان در گفتگو با موج رسا:

نقاط حادثه‌خیر محورهای مواصلاتی زنجان با کمک نیروی انتظامی شناسایی می‌شود

نقاط-حادثه‌خیر-محورهای-مواصلاتی-زنجان-با-کمک-نیروی-انتظامی-شناسایی-می‌شود
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان با بیان اینکه کمیته ایمنی راه‌ها در استان وظیفه شناسایی نقاط حادثه خیز را بر عهده دارد گفت: نصب ۱۰ عدد تابلو حریم قانونی راه در محورهای شهرستان زنجان از جمله این اقدامات است.

مهدی احمدی در گفت‌وگو باخبرنگار موج رسا; با بیان اینکه نصب ۴ عدد تابلو۳۰_۶۰ در آزادراه تهران و ۳۰ کیلومتری تبریز توسط عوامل اجرایی راهداری و حمل و نقل جاده‌های شهرستان انجام شده است اظهار کرد: در تیرماه سال جاری ۱۰ عدد تابلو مربوط به حربم قانونی راه در جاده ترانزیت تهران، میانه، محور‌های تهم_چورزق، قره‌پشتلو و محور روستایی آزادلار نصب شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: همچنین به منظور ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای طی این مدت در جاده چهار خطه زنجان به فرودگاه عملیات ایجاد تل خاکی و نصب علائم در پیچ حادثه‌خیز سارمساقلو، قلی‌کندی و قرایی، نصب و تکمیل تابلوهای مسیرنما در محور بناب_ذاکر، محور بیجار، خط‌کشی محور ارمغانخانه و قره پشتلو به صورت مستمر انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زنجان عنوان کرد: نصب تابلو و علائم ایمنی به منظور افزایش ضریب و ارتقای ایمنی راه‌ها و جاده‌های ارتباطی تأثیر به سزایی دارد. 

احمدی افزود: در این راستا نیروی انتظامی همکاری لازم در رابطه با شناسایی نقاط حادثه خیز با عوامل اجرایی را داشته است.

وی گفت: در محور جاده فرودگاه نقاط حادثه خیز در این مسیر توسط پلیس راه معرفی و اقدامات لازم اعم از نصب تابلو جهت جلوگیری از تصادفات در این محورها انجام گرفته است. 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زنجان تصریح کرد: کمیته ایمنی راه‌ها در استان وظیفه شناسایی و معرفی نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان را بر عهده دارد.

احمدی تاکید کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی، کاهش تعداد سوانح جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که تحقق این هدف علاوه‌ بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، با فرهنگ‌سازی و تشویق کاربران جاده‌ای به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: جمع‌آوری دستفروشان مستقر در عوارضی تهران و صدور ۱۵۰ مورد اخطار را از دیگر اقدامات اجرایی به منظور ایمنی و حریم راه‌ها در سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر