logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۱۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه دندی:

مراسم تنفیذ به رئیس جمهور اعتبار می بخشد

مراسم-تنفیذ-به-رئیس-جمهور-اعتبار-می-بخشد

امام جمعه دندی گفت: مراسم تنفیذ و تحلیف یک مراسم تشریفاتی نیست، بلکه اعتبار و مشروعیت رئیس جمهور بستگی به تنفیذ حکم از سوی رهبر معظم انقلاب دارد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دندی با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: بر اساس فرمایشات امام هشتم مؤمن باید دارای سه صفت باشد، صفتی از خداوند که آن رازپوشی، صفتی از پیامبر(ص) که آن مدارا با مردم و صفتی از امام(ع) و آن صبر در سختی ها و ناراحتی‌ها است.

وی با تبریک ولادت حضرت امام رضا(ع) و با بیان اینکه امام هشتم پناهگاه شیعیان خصوصا ملت ایران است، افزود: طبق فرمایش امام رضا(ع) توحید در صورتی نجات بخش است که انسان ولایت را بپذیرد، چرا که ولایت و حکومت معصوم(ع) تکمیل کننده توحید است.

امام جمعه دندی با اشاره به مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اسلامی و آغاز دولت دوازدهم و با آرزوی توفیق برای رئیس جمهور و کابینه دوازدهم، گفت: مراسم تنفیذ و تحلیف یک مراسم تشریفاتی نیست، بلکه اعتبار و مشروعیت رئیس جمهور بستگی به تنفیذ حکم از سوی رهبر معظم انقلاب دارد.

حسینی‌نسب ادامه داد: تنفیذ یعنی رئیس جمهور باید با محوریت نظام اسلامی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب حرکت کند و تا زمانی مورد تایید است که در مسیر اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد و همانطور که تحلیف هم به معنای پاسخ به تنفیذ رهبر انقلاب و اعتماد مردم است و رئیس جمهور قسم می خورد پاسدار ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب و اعتماد مردم باشد.

وی با یاد آوری توصیه‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ افزود: 10 توصیه و سه مطالبه مقام معظم رهبری از دولت دوازدهم باید نصب‌العین دولتمردان باشد.

امام جمعه دندی حمایت از محرومان و مستضعفان، صراحت در بیان ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی، مقابله با زورگویان و مستکبران، توجه به اقتصاد مقاومتی، توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، حضور در جمع مردم، تحمل نظرات مخالفان و احترام به نیروهای انقلابی و عدم غفلت از دشمن را از مطالبات و توصیه‌های رهبر انقلاب به دولت دوازدهم برشمرد و گفت: تبعیت از دستورات مقام معظم رهبری ضامن موفقیت دولت است.

حسینی‌نسب با اشاره به سفر وزیر بهداشت به استان و سفر استاندار به بخش انگوران و شهر دندی و ضمن قدردانی از  حضور آن‌ها در منطقه، ادامه داد: حضور مسئولان در جمع مردم باعث دلگرمی مردم و موجب لمس مشکلات آنان می‌شود.

وی به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اشاره کرد و افزود: در دین اسلام انسان حتی غیر مسلمان ارزش بالایی دارد، اما کسانی ادعای حقوق بشر دارند که در کارنامه آنها جز جنایت برای بشریت چیزی وجود ندارد.

امام جمعه دندی با بیان اینکه آمریکا از جمله کشورهایی است که شعار حقوق بشر می‌دهد اما ناقض حقوق بشر است، گفت: حمله شیمیایی آمریکا به هیروشیما با 160هزار کشته و مجروح نشانگر ناقض حقوق بشر بودن آمریکا است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه اصحاب رسانه و خبرنگاران باید جنایت آمریکا را منتشر کنند، به روز خبرنگار اشاره کرد و با تبریک روز خبرنگار از تلاش‌ها و زحمات خبرنگاران به ویژه خبرنگارانی که برنامه‌های نماز جمعه را پوشش می‌دهند و همچنین از صدا و سیما به خاطر پوشش خبری اردوی اعضای ستاد نماز جمعه قدردانی کرد.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: این شورا یک نهاد انقلابی و پرسابقه است که همیشه در خط مستقیم انقلاب اسلامی حرکت کرده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر