logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۱۳۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان‌های استان زنجان مطرح شد:

سال ۱۴۰۲ سال تراکم فرصت‌ها است

سال-۱۴۰۲-سال-تراکم-فرصت‌ها-است
کاهش نرخ بیکاری، کاهش نرخ تورم، به ثمر رسیدن پروژه‌های بزرگ، پیوستن ایران به پیمان بزرگ شانگ‌های و بریکس، پیروزی در جنگ ترکیبی در سال قبل و وارد کردن ضربات متعدد و موثر بر سازمان دهندگان آشوب در آلبانی و کردستان عراق، بهبودی روابط با عربستان، تقویت روابط با همسایگان طبیعی است.

به گزارش موج رسا;حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان، با اشاره به هتک حرمت مجدد به ساحت قرآن کریم اظهار داشت: اولا فرد عراقی اهانت کننده به قرآن که مسیحی تبار می‌باشد در سوئد با موساد مرتبط شده و مورد حمایت چهره‌های تندرو کابینه نتانیاهو می‌باشد،

بیشتر بخوانید

دوماً هدف صهیونیست‌ها آغاز و تداوم موج اهانت به قرآن از جانب افراد لاابالی و بی‌اعتقاد در نقاط مختلف دنیا برای انحراف افکار عمومی دنیا از شرایط در حال انفجار سرزمین‌های اشغالی است، سوما هدف دیگرشان ایجاد اختلاف مذهبی بین پیروان ادیان است که در پی تشدید آن هستند.

وی افزود: باید کشورهای اسلامی ارتباط سیاسی و اقتصادی خود را با کشور سوئد قطع نموده این کشور را تحریم نمایند و سفرای آن را اخراج و همگی در مقابل این بی‌حرمتی ساکت ننشینند.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال تراکم فرصت‌ها است گفت: کاهش نرخ بیکاری، کاهش نرخ تورم، به ثمر رسیدن پروژه‌های بزرگ، پیوستن ایران به پیمان بزرگ شانگ‌های و بریکس، پیروزی در جنگ ترکیبی در سال قبل و وارد کردن ضربات متعدد و موثر بر سازمان دهندگان آشوب در آلبانی و کردستان عراق، بهبودی روابط با عربستان، تقویت روابط با همسایگان طبیعی است.

وی ادامه داد: دشمن درمانده و شکست خورده در جنگ ترکیبی در این سال و برای به حاشیه بردن پیشرفت‌ها و قوت ایران دست به فتنه‌گری جدید می‌زند؛ موضوع عفاف و حجاب سرآمدن زمان برخی تحریم‌ها و انتخابات مجلس سه مقطع مهم برای التهاب‌سازی و تنش‌زایی در کشور است که دشمن را در هیچ زمان نباید دست کم گرفت و باید با چشم باز مراقب و آماده بود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری بیان کرد: ایران اسلامی و انقلابی با هویتی روشن ملی، تاریخی، تمدنی، برخوردار از همه مولفه‌های قدرت و اقتدار ملی با نظام سیاسی مردم سالار و رهبری هوشمند، حکیم و بی‌نظیر مردمی متحد و منسجم نیروی مسلح مقتدر و قوی و با این خصوصیات منافع ملی و سیاست خارجی خود را با مبنای عزت و حکمت و مصلحت تنظیم می‌کند درباره بیانیه اخیر در مسکو روسیه باید جبران کند تمامیت ارضی ایران خط قرمز بوده و با هیچ کشوری مماشات نمی‌شود.

وی با اشاره به فصل برداشت محصول و لزوم پرداخت زکات به متولیان امر کمیته امداد حضرت امام خمینی رحمت الله علیه گفت: از کشاورزان و زارعین خواست تا به موقع زکات خود را به متولیان امر پرداخت نمایند.

امام جمعه ماهنشان گفت: رهبر معظم انقلاب کمیته امداد را متولی امر جمع‌آوری زکات معین نموده و از افراد دیگر خواست تا از جمع آوری زکات خودداری نموده و از مردم نیز خواست تا از پرداخت زکات به غیر از کمیته امداد خودداری نمایند.

وی با اشاره به همزمانی روز عاشورا با روز جمعه که وعده فرج و ظهور در هر دوی آنها داده شده از همه مردم، عزاداران اباعبدالله الحسین خواست تا با حضور در نماز جمعه، ظهر عاشورا امسال را ویژه برگزار نمایند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری نماز جمعه را موهبت عظیم الهی خواندند که با توجه به کارکردهای متعدد آن باید قدر این موهبت الهی را بدانیم.

حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: بزرگ فلسفه قیام حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: در فرهنگ اسلام و منطق عاشورائی و قرآنی بهترین جامعه و امت جامعه ای است که امر به معروف و نهی از منکر در آن زنده و جریان داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به قراییت اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نماز جمعه علاوه بر اینکه شبکه گسترده و منسجم ولایت در جامعه دینی، و کانون ارتباط مستمر و مستقیم امت با ولیّ الهی است، رزمایش و مانور اجتماعی و فرهنگی جریان سازی فرهنگ ولایت در جامعه و تمرین و آماده باش مستمر «حزب الله» مؤمنین راستین قرآنی، برای لحظه «طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنافداه)» است.

وی اذعان کرد: نماز جمعه، نمودى از حاکمیت و اقتدار مسلمانان، نمایش سیاسى امّت اسلامى، مایه امیدوارى دوستان و ناامیدى دشمنان است به این جهت منافقان در صدر اسلام علاوه بر کار شکنی‌ها و تبلیغاتى که براى فروپاشى و از هم گسستن نماز جمعه انجام مى‌دادند، از حضور در نماز جمعه خوددارى مى‌کردند. 

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه ضمن تسلیت شهادت امام حسین(ع) و یارانش ادعان کرد: عاشورا، معلّم اخلاق است و دو صفحه دارد صفحه نورانی که تمام فضائل اخلاقی در اوج و قله وجود دارد و درس‌های اخلاقی آموزنده‌ای مثل صبر، ایثار، مقاومت، فداکاری و شهادت‌طلبی و... را به ما می‌آموزد؛ لذا شرکت‌کنندگان در جلسات عزاداری باید از مصائبی که راجع به شهدای گرانقدر کربلا و اسارت آل الله بیان می‌شود، سرمشق‌های اخلاقی بگیرند و در زندگی به آنها عمل کنند تا رستگار شوند. و یک صفحه ظلمانی و تاریک دارد که تمام رذائل اخلاقی آن هم در اوجش در آن جمع است که باید از آن ها عبرت گرفت.

وی ادامه داد: ما اکنون در معرض یک جنگ فرهنگی بسیار سنگین بی‌سابقه در عالم هستیم. هیچ فرعونی در عالم به اندازه مستکبرین امروز قدرت و شیطنت نداشته است. امکاناتی که به دست شیطان افتاده، امکانات وسیعی است و علامت رشد جبهه مؤمنین است.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه واقعه عاشورا، از جهات مختلف، عبرت‏آموز است گفت: مهم‏ترین عبرت آن عدم اطاعت و حمایت و اجابت دعوت امام و ولى زمان است، بسیارى از خواص ‏بی‌بصیرت گرفتار چرب و شیرین دنیا شدند و در این آزمون سخت مردود شدند.

حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور امام جمعه خرمدره در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر اظهار داشت: نماز جمعه مهم‌ترین جایگاه برای دفاع از نظام اسلامی و تبیین منظومه فکری و آرمانی امامین انقلاب است. کارکردهای نماز جمعه؛ شامل کارکردهای عبادی، سیاسی و اجتماعی باید مورد توجه مسئولان نظام قرار گیرد. 

 وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از جلوه‌های مهم قیام عاشورا حجاب، عفاف و غیرت است گفت: با تبیین رابطه متقابل غیرت مردان و حجاب زنان؛ غیرت مردان مکمل کارکرد اجتماعی حجاب زنان و محصول نگاه تعادلی اسلام به وظایف زنان و مردان است. 

 امام جمعه خرمدره با اشاره به ضرورت عفاف و حجاب در قیام عاشورا گفت: غیرت‌ورزی امام حسین (ع) در بحبوحه جنگ به حفظ حریم عفاف خانواده و بیانگر اهمیت بنیادین حجاب و زیست عفیفانه، علی‌رغم تلاش دشمنان و ناآگاهان به فرعی نشان دادن آن است.

 حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به بیانیه شش کشور، عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در ارتباط با حاکمیت بر جزایر سه گانه ایران؛ گفت: شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در پایان نشست اخیر خود در مسکو که دوشنبه هفته گذشته برگزار شد، در بیانیه‌ای مشترک خواهان «ارجاع پرونده جزایر سه‌گانه به دیوان بین‌المللی دادگستری به‌منظور حل و فصل این مسأله مطابق با مشروعیت بین‌المللی» شده بودند.

وی افزود: ارجاع به دادگاه نشان دهنده این است که خود اماراتی‌ها به اختلافی بودن موضوع اذعان دارند؛ این در حالی است که ایران به دلیل حاکمیت بر این جزایر به هیج وجه نه دادگاه را مطرح می‌کند و نه این پیشنهاد از سوی طرف مقابل را می‌پذیرد. 

 امام جمعه خرمدره گفت: اگر چه ورود در همین حد مورد پذیرش ما نیست، در عین حال این موضع نشان از ضعف در طرف مقابل دارد. 

 وی خاطر نشان کرد: چین و روسیه دچار خطای محاسباتی شده‌اند، و به خیال باطل گمان می‌کنند که می‌توانند از این طریق به منافع کوتاه مدت دست پیدا کنند. این در حالی است که کشورهای مذکور به شدت ضعیف بوده و از طرفی زیر سلطه آمریکاف رقیب اصلی چین و روسیه هستند. 

 حجت‌الاسلام زاهدب‌پور یاداور شد: ایران انقلابی با مبنای عزت و حکمت و مصلحت و محوریت منافع ملی، برخورد جدی با موضوع داشته و اقداماتی از قبیل احضار سفیر، تأکید بر تمامیت ارضی اوکراین و پایان جنگ روسیه با اوکراین، و طرح موضوع جزایر چهارگانه کوریل ژاپن در دیدار کمال خرازی با سفیر ژاپن و ... از جمله این اقدامات بود. 

 وی با تأکید بر رعایت عزت و مصلحت در روابط دیپلماتیک با چین و روسیه گفت: در عین حال به لحاظ عرف بین المللی، آسیب زدن به روابط ایران با روسیه و چین، نه مرسوم است و نه به نفع ایران است. و دولت باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشد. همچنانکه چین و آمریکا با وجود اختلاف عمیق در ارتباط با حاکمیت بر تایوان، ارتباطات متعارف خود را دارند. به هم خوردن روابط با روسیه و چین خواست آمریکاست؛ بنابر این باید عزت و مصلحت در کنار هم مد نظر قرار گیرد. 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر