logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۱۳۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
وصيت‌نامه شهيد:

شهيد قلب تاريخ است

شهيد-قلب-تاريخ-است
یكی از مهمترین و حیات بخش ترین سرمایه‌هایی كه در تاریخ تشیع وجود دارد، شهادت است.

به گزارش موج رسا; سنگ نوشته‌ مزار شهيد خليل عزت شوكتي به این شرح است: ما معتقديم كه حماسه‌ عاشورا يكي از حقايق الهي و ابدي تاريخ است و تا هر زمان كه فجري بدمد طلوعي باشد و روزي آيد حقيقت آن بايد بر زندگي و زندگي‌ها حاكم باشد.

بیشتر بخوانید

"كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا"جز اين است كه تاريخ در اوج سياهي و عمق تباهي و حاكميت ظلمت ظلم، جور، جنايت و استكبار، با جريان جاودان خون مظلومانه‌ حسین (ع) فرزندان و يارانش متحول شد و در مسير رحماني و تقوايي خويش رشد انسان و احياي ارزش‌هاي انساني را وجهه‌ همت قرار داد تا آيه‌ زيباي "والعاقبه للمتقين"كه بيانگر جهت حركت تاريخ است تفسير شود؟ شهيد خليل عزت شوكتي از جمله‌ " للمتقين" است كه عاقبت به خير شد و به نداي حسين زمان خويش پاسخ عارفانه داد و به خيل عاشوراييان پيوست.

 ايشان در اواخر سال چهل و دو در يك خانواده‌ مذهبي و متعهد در زنجان به دنيا آمد و در اول مهرماه 49 وارد دبستان خاقاني شد و  در خرداد ماه 57 و 61 به ترتيب از مدرسه‌ راهنمايي شهيد مصطفي خميني1 و دبيرستان اميركبير زنجان در رشته‌ علوم تجربي فارغ‌التحصيل شد.

پس از پذيرفته شدن در تربيت معلم شهيد بهشتي زنجان در رشته‌ آموزش ابتدايي به ادامه‌ تحصيل پرداخت و ايشان پس از اتمام سال اول تربيت معلم راهي جبهه‌هاي ۵ عليه باطل ‌شد و در جبهه‌ كردستان در گردان حمزه سيدالشهدا (ع) با مسئوليتي كه بر عهده‌ او بود مشغول پاسداري از ميهن اسلامي ‌شد.

با شروع سال تحصيلي جديد به تربيت معلم بازگشت اما باز هواي حضور در جبهه‌ها را در سر مي‌پروراند. تا اينكه پس از موافقت مسئول مركز از تاريخ 25/4/62 تا 2/8/62 در منطقه‌ عملياتي بانه در گردان حمزه سيدالشهدا مشغول خدمت مي‌شود.

در اين مأموريت شهيد عزت شوكتي به اسارت كومله‌هاي ضدانقلاب در مي‌آيد اما با شجاعت و چابكي خاصي كه در او وجود داشت پس از چند روز از دست آن‌ها فرار مي‌كند.

همچنين در اين منطقه‌ عملياتي دانشجو معلم شهيد از ناحيه شكم زخمي و پس از بستري و درمان در تربيت معلم حاضر مي‌شود و او بهترين خدمت را نثار خون خود در راه اسلام مي‌داند و او عاشق و دلباخته‌ حضرت فاطمه زهرا3 بانوي دو عالم است و تشنه‌ گمنامي است.

 شهيد عزت شوكتي بار ديگر رهسپار جبهه‌هاي جنوب مي‌شود و خود را مهياي عمليات بزرگ خيبر مي‌نمايد و در تاريخ 1/12/62 به منطقه جزيره مجنون اعزام مي‌شود و سرانجام كربلايي شده، جسم خستگي‌ناپذير او به ملكوتيان مي‌پيوندد.

آري در تاريخ 7/12/62 شهيد و مفقودالاثر مي‌شود و پس از 14 سال نشانه‌هايي از شهيد بزرگوار پيدا ‌شده در 13/4/76 با شركت گسترده مردم شهيدپرور زنجان خاك سپاري مي‌شود.

وصيت‌نامه شهيد خليل عزت شوكتی    

"اِنّالله و انّا اليه راجعون" ما از سوي او رجوع كرده‌ايم و به سوي او رجعت خواهيم كرد سوره نساء آيه 71 آیه اهل ايمان سلاح جنگ برگيريد آن گاه دسته دسته همه به يك باره متفق براي جهاد بيرون رويد و اي اهل ايمان سلاح جنگ برگيريد و آنگاه دسته دسته يا همه يكباره براي جهاد بيرون رويد.

اينجانب خليل عزت شوكتي فرزند اسماعيل داراي شناسنامه شماره 4393 صادره از زنجان است و با درود و سلام بيكران بر رهبر كبير انقلاب، امام خميني و با درود و سلام بر امت شهيد پرور ما از آغاز ظهور اسلام مشاهده كرده‌ايم كه پيامبر(ص) اول مشركين را از روي تعليم و تربيت اسلامي خواست هدايت كند ولي اين مشركين به نداي آن حضرت لبيك نگفتند و پيامبر (ص) مجبور شد كه در چنگ غزوه خود شركت كند.

ما از اين جا مي‌بينيم كه اسلام عزيز با خون شهدا آبياري شده است و از خون امام حسين‌ها و از خون علي‌ها و از خون ابوذرها و سلمان‌ها آبياري شده است و ما نيز بايد در اين برهه از زمان خون خودمان را تزريق جامعه كنيم تا انقلاب خونين حسين (ع) زنده گردد و اين نويد را به مادران پسر از دست داده،  به كودكان يتيم، به خواهران برادر از دست داده مي‌دهيم كه امیدارم با اين همه خون‌ها كه در راه اسلام عزيز داده مي‌شود آخر به زيارت قبر شش گوشه امام حسين (ع) خواهيم رسيد ولي امكان دارد ما آن روز را نتوانيم ببينيم و اگر لياقت و شايستگي نصيب مان گردد در اين راه شهيد شويم.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر