logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۱۳۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

امام حسين (ع) امر به معروف را از خانواده خود شروع كرد

امام-حسين-(ع)-امر-به-معروف-را-از-خانواده-خود-شروع-كرد
رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امر به معروف و نهي از منكر از مهمترين اهداف قيام عاشورا بود گفت: امام حسين (ع) امر به معروف را از خانواده خود شروع كرد.

حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه با دقت در  حرکت امام حسین (ع) در می‌یابیم که ایشان حرکت عظیم خود را با خانواده خود شروع کرد و این حرکت تمدنی مندوج بود با رسالت امام حسین (ع) و خانواده ایشان که حتی بعد از روز عاشورا خانواده ایشان پیام عاشورا را به مخاطب رساندند اظهار کرد: خانواده در رسالت‌های ویژه در دین مبین اسلام کانون توجه است در بحث مباهله پیامبر اکرم (ص)، امام حسین (ع) به خانواده و جایگاه آن تاکید ویژه دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: خانواده در دین ما کانون ریاضت، محل عبادت و تربیت است که این سه ویژگی باعث شده که در روایات و سیره اهل بیت (ع) از جایگاه ویژه در دین برخودار باشد و تمام تلاش ابلیس این است که  بنای مقدس که خانواده است را به چالش بکشد.

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: در دل خانواده قلب تپنده وجود دارد که آن شامل زن و مادر خانواده است دشمن سعی دارد قلب تپنده خانواده را مورد هجمه قرار دهد تا بوسیله آن به اهداف شوم خورد دست یابد.

حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: نقش مادری و  زن در جامعه بعنوان عنصر تمدن ساز، تربیت کننده و پرورش دهنده نسل‌ها است دشمن نه به آزادی زن اعتقاد دارد و نه مفهوم زندگی و سبک زندگی را می‌داند به خاطر همین خانواده و قلب تپنده خانواده زن را هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: خانواده به عنوان کانون تمدن ساز در دین و جامعه تقدس ویژه دارد اگر از آحاد مردم در جامعه سوالی مبنی بر رشدو پرورش نسل بپرسیم خانواده رکن اصلی جامعه است که از تقدس ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ابراز کرد: سنگری که دشمن برای از بین بردن آن سرمایه گذاری نموده است همان خانواده است از جهات مختلف خانواده را از طریق شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های ماهواره‌ای و فیلم‌ها برای اعضا خانواده برنامه ریزی کرده است تا جایگاه خانواده در جامعه به هم ریخته و گسسته شود.

حجت الاسلام احمدی گفت: همانطور که در قیام کربلا امام حسین(ع) بر ضرورت خانواده در این سفر تاکید شده است ماه محرم امسال  کل جامعه زیر پرچم سیدالشهدا (ع) یک خانواده هستیم تا انسجام، وحدت و ارتباط اجتماعی زیر پرچم امام حسین (ع) شکل گیرد.

وی تاکید کرد: هر کس که اعتقاد به این حرکت دارد و قلبش برای امام حسین (ع) می‌تپد جز این خانواده و زیر پرچم امام حسین (ع) است  و برای تعالی این خانواده عظیم که امت اسلامی است باید تلاش کرد.

 رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: امسال زیر علم همه یک خانواده هستیم برگرفته از حفظ تعامل در جامعه اسلامی است در نشر خوبی‌ها، سعی و کوشش کنیم و همانا چه بستری بهتر از  مساجد و هیئات مذهبی که  مردم با خانواده در آن حضور فعال دارند.

حجت الاسلام احمدی ابراز کرد: همه ما با خانواده در مکتب امام حسین (ع) حضور داریم چرا که رسالت امام حسین (ع) با خانواده بود و این رسالت ادامه دارد جایگاه خانواده باید بیش از گذشته مورد توجه اهمیت واقع شود.

وی تصریح کرد: بحث حجاب و عفاف بر روی تحکیم بنیان خانواده است یعنی اگرحجاب را برای صیانت و حفظ خانواده از این بعد نگاه کنیم خیلی از آحاد مردم جایگاه عفاف و حجاب هم برای زن و هم برای مرد  تعریف شده خواهد بود.

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان اضافه کرد: دشمن از طریق ترویج بی‌حیایی، ترویج بی‌حجابی و کشف حجاب سعی دارد کانون خانواده را خدشه‌دار کند غافل از اینکه مردم زیر علم اهل بیت (ع) زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام احمدی عنوان کرد: اگر ارزش جایگاه مادری در جامعه تببین شود نقش فرزند آوری و مسائل جمعیت حل خواهد شد زن بعنوان کنگشگر فعال در جامعه و عرصه‌های مختلف حضور فعال دارد.

وی تاکید کرد: ویژگی اصلی خیمه امام حسین (ع) عشق و محبت به اهل بیت (ع) و رسالت محوری این خیمه است هر کس وارد خیمه امام حسین (ع) شود باید نسبت خود را با شمر زمانه مشخص کند.

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: خیمه امام حسین (ع) ویژگی خاصی ندارد هر جا نام امام حسین (ع) آورده شود آنجا خیمه است مختص جا و مکان خاصی نیست.

حجت الاسلام احمدی ابراز کرد: مهمترین رکن در دنیا محبت امام حسین (ع) است که با شناخت جایگاه والای ایشان می‌توان با محبت ایشان خو گرفت باید گفت محبت اکسیر و نیرویی است که توان می‌دهد تا فرد در برابر آن تسلیم شود.

وی تاکید کرد: هدف امام حسین (ع) غیر قابل تغییر است هدف احیای انسان، توحید و اقامه حق بوده با عنصر امر به معروف و نهی از منکر است.

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر