logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۱۲۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاد دانشگاه پیام نور زنجان در گفتگو با موج رسا:

آشنا شدن با درس‌های عاشورا موجب زندگی با شرافت و عزتمند انسان می‌شود

آشنا-شدن-با-درس‌های-عاشورا-موجب-زندگی-با-شرافت-و-عزتمند-انسان-می‌شود
استاد دانشگاه پیام نور زنجان گفت: عاشورا مدرسه عشق است و هر اندازه انسان با درس‌های عاشقانه و دلدادگی‌های آن آشنا شود به همان اندازه عزتمند و شرافتمند زندگی خواهد کرد.

جمشید نظام پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه امام بارها اعلام نموده بودند تکمیل کننده قیامشان خانواده ایشان خواهند بود اظهار کرد: همه باید پیرو راه و منش حضرت زینب(س) و ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: به رغم تلاش‌های رسانه‌ای دشمنان این مرزوبوم، و ایجاد یاس و ناامیدی، بصیرت دینی مردم بالا رفته و علی رغم هجمه‌های سنگینی که دشمن علیه انقلاب به راه انداخته است، همواره این مردم صبور و شکور پای کار انقلاب هستند.

استاد دانشگاه پیام نور عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یک واجب فراموش شده است، براین اساس این واجب هنوز نیاز به احیا دارد و لازمه احیاء این واجب الهی به هر میزانی که به درستی اجرا شود، در جامعه  اثر گذار خواهد بود.

نظام پور افزود: دامنه امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده است به طوری که طبق فرموده امام علی(ع) حتی جهاد در راه خدا در مقابل این واجب همچون قطره‌ای در مقابل دریا است.

وی تصریح کرد: امروزه آنچه ما از فرمایشات مقام معظم رهبری درک می‌کنیم بدترین منکر ایجاد یاس و ناامیدی است و بهترین معروف تزریق روحیه امید و سرزندگی در جامعه است.

استاد دانشگاه پیام نور زنجان ابراز کرد: در جامعه کنونی حاکمیت قانون و قانون پذیری از دیگر مصادیق امربه معروف و نهی از منکر است، رعایت قانون معروف و بی‌توجهی به آن منکر محسوب می‌شود.

نظام پور عنوان کرد: باید دقت داشته باشیم اصلی‌ترین هدف قیام حضرت سیدالشهدا، احیای امر به معروف و نهی از منکر است اگر در جامعه اسلامی فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشود و کسی در قبال آن احساس تکلیف نکند، مرگ آن جامعه فرا رسیده است.

وی تصریح کرد: تشکیل حکومت اسلامی و در واقع بازگرداندن خلافت به جایگاه اصلی خویش از دیگر اهداف قیام امام حسین(ع) است تا در پناه آن احکام الهی اجراء گردد و عدل و داد در جامعه اسلامی فراگیر شود.

استاد دانشگاه پیام نور زنجان گفت: در حوادث بعد از عاشورا اسارت حضرت زینب(س)  عقیله بنی هاشم است که از درد آورترین حوادثی  است که دل هر محب آل الله را به درد می‌آورد اما این بانو تربیت شده مکتب سیدالشهدا است زیبا دیدن خواهر و خیر دیدن برادر، مکمل یکدیگرند.

نظام پور تاکید کرد: زینب کبری(س) بانوی صبر و استقامت در جواب سخن نیشدار و زخم زبان والی کوفه، با اقتدار، دلی قرص و لبریز از اعتماد فرمود: ما رایت الا جمیلا یعنی جز زیبا چیزی ندیدم و این یعنی نشان دادن جلوه‌ای از رخساره ولایت که در کلام زینب(س) هویدا است.

وی گفت: عاشورا، مدرسه عشق است هراندازه که انسان‌ها با درس‌های عاشقانه و دلدادگی‌های موجود در آن آشنا شوند به همان اندازه با عزت و شرافتمند زندگی خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : سیدمحمد ] [ ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹ ]
با سلام.آقای نظام پور عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور نیست.ایشان کارمند و مسؤول فرهنگی دانشگاه است.لطفا اصلاح کنید.
فرم ارسال نظر