logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۱۲۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

بحث مالی پروژه تقاطع غیر همسطح دانشگاه زنجان تکمیل شد+عکس

بحث-مالی-پروژه-تقاطع-غیر-همسطح-دانشگاه-زنجان-تکمیل-شد+عکس-
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه مبلغ قرار داد اجرای پروژه غیر همسطح دانشگاه زنجان ۷۰ میلیارد تومان است گفت: بحث مالی این پروژه تکمیل شده اما فعلا کل واریزی‌ها انجام نشده است.

سید محمد شعاعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون پروژه تقاطع غیر همسطح دانشگاه زنجان اظهار داشت: بحث پیشرفت این پروژه، فقط بحث عوامل اجرایی نیست.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اولین عامل تاثیرگذار بر پروژه منابع اعتباری در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: برای این پروژه ۲۰ میلیارد تومان مصوبات سفر در نظر گرفته شد که از این میزان؛ ۵ میلیارد تومان مقرر شده بود تا از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ۵ میلیارد تومان از محل نفت، ۱۰ میلیارد تومان تومان نیز از طریق معاونت راهداری وزارت راه و شهرسازی پرداخت شود.

وی ادامه داد: ۵ میلیارد تومان از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پرداخت شد؛ اعتبار نفت با توجه به بخشی که در اختیار استاندار بود از ۵ به ۱۲.۵ میلیارد تومان تغییر کرد، ۱۰ میلیارد تومان معاونت راهداری نیز اخیرا واریز شده است.

شعاعی اذعان کرد: نسبت به ۲۰ میلیارد تومان مصوب اجرای پروژه نیز؛ طرح گران‌تر بود و مشکلات خاص خود را داشت، با این وجود طرح چندان طرح خوب و مناسبی نبود بنابراین طرح بهینه شد و چند بار به مناقصه رفت و در نهایت قیمتی که توسط پیمانکار ارائه شد به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی خاطر نشان کرد: اما پیمانکاری که در حال حاضر در حال کار بر روی این پروژه است با ۷۰ میلیارد تومان در حال انجام عملیات پروژه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: منابع اعتباری ۷۰ میلیارد تومان را پیگیری شدیم و اخیرا در سفر آقای منصوری و نماینده معاونت راهداری مقرر شد علاوه بر ۱۰ میلیارد(مبلغی که مقرر است از طریق معاونت راهداری پرداخت شود) ۲۰ میلیارد نیز راهداری اختصاص دهد که تا آخر مرداد این رقم جذب می‌شود‌.

وی اذعان کرد: با این شرایط میزان مبالغی که باید به پروژه پرداخت شود از طریق شرکت نفت به ۱۲.۵ میلیارد تومان، راهداری ۳۰ میلیارد تومان و در نهایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به ۵ میلیارد تومان رسید. با این حال از اعتبار گلوبال که آقای منصوری نیز قول داده‌اند بحث مالی تقاطع غیر همسطح تکمیل شده است و به لحاظ تامین مالی مشکلی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: بحث مالی که تصویب می‌شود باید فرایند مالی خود را طی کند تا تزریق در پروژه انجام شود بنابراین بعد از تزریق اعتبار در پروژه؛ پیمانکار می‌تواند از پول استفاده کرده و پروژه را آغاز و ادامه نماید.

وی بیان کرد: با ۱۲.۵ میلیارد تومان اعتبار از محل نفت مقرر شده تا دیوار‌های پروژه غیر همسط دانشگاه زنجان از عرشه تکمیل شود. البته هنوز این مبلغ دست استان نیست؛ ابتدا باید کار انجام و به اتمام برسد تا صورت وضعیت توسط پیمانکار ارائه شود و سپس اقدامات بعدی پیگیری شود.

شعاعی با بیان اینکه شرکت جهاد نصر به لحاظ تشکیلات جزو مجموعه شرکت‌های قوی است و کار‌های که شرکت جهاد نصر عهده‌دار اجرایش می‌شود معمولا دولتی است گفت: بنابراین منابع تامین مالی پروژه‌ها دولت می‌شود و زمانی که منابع مالی دولت باشد تخصیص اعتبارات زمانبر شده و پیمانکار درگیر می‌شود.

وی گفت: به هر حال ما پیگیر می‌کنیم تا برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه را با توجه وضعیتی که جدیدا قول داده‌اند تغییر دهیم.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر