logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۱۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
همزمان با میلاد امام رضا(ع)،

جشن میلاد امام رئوف در استان زنجان برگزار می شود

جشن-میلاد-امام-رئوف-در-استان-زنجان-برگزار-می-شود

همزمان با میلاد امام رئوف مراسم جشن و مولودی خوانی در مساجد زنجان به صورت خودجوش و از سوی جوانان مسجدی برگزار می شود.

به گزارش موج رسا; شور و شادی عاشقان اهل‌ بیت(ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) هم‌زمان با میلاد باسعادت ایشان دوچندان می ‌شود و همه ساله شاهد برگزاری جشن‌ های شادی و مولودی‌خوانی در سراسر استان هستیم. 

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان نیز در این جشن‌ها سهیم هستند و هم‌زمان با میلاد حضرت امام رضا(ع) مراسم جشن و پخش شیرینی و شکلات در مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان دایر است.

در این میان، کانون فرهنگی و هنری نورالرضا(ع) استان زنجان سهم ویژه‌ای در برگزاری جشن‌های ویژه میلاد آن حضرت دارد و امسال نیز مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) در شب میلاد آن حضرت در محل کانون برگزار می‌شود. 

مراسم جشن و سرور میلاد با سعادت امام رضا (ع)،امام رئوف، در سراسر استان زنجان در دهه کرامت آغاز شده و امشب و فردا ادامه می یابد.

هه کرامت همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و با برگزاری برنامه های مختلف همزمان با میلاد مسعود هشتمین اختر تابناک امامت و لایت به کار خود پایان می دهد.

در این ایام طبق سنوات گذشته برنامه‌های متنوع و متعددی در استان اجرایی شده است.

برگزاری مراسم جشن، همایش های مختلف، مراسم سخنرانی از مهم ترین برنامه های این دهه است که برگزاری آموزش عفاف گرایی در زنجان از دیگر برنامه های این دهه محسوب می شود.

روز پنجم ذی‌القعده در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز امامزادگان ثبت شده و از همان زمان نیز برنامه‌های مختلفی در این مکان‌ها همه شهرستان‌های استان اجرا می‌ شود.

گفتنی است همایش کرامت انسانی از منظر رضوی به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) و هم‌زمان با دهه کرامت برگزار شده است.

همزمان با دهه کرامت برنامه‌های ویژه‌ای همچون جشن‌های مردمی، برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی با محوریت معرفی سیره امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در زنجان برگزار شده است.

کوچه و خیابان های زنجان در دهه کرامت غرق در نور و شادی است ومردم پایتخت شور و شعور حسینی با برگزاری جشن و پخش شربت و نذری ارادات خود را به اهلبیت(ع) نشان می دهند. 

به همین مناسبت برنامه های مختلفی به میزبانی مساجد و امامزادگان زنجان برگزار می شود.

به مناسبت دهه کرامت ویژه برنامه هایی در 40 بقعه و امامزاده استان زنجان به همراه جشن های مناسبتی اجرا شد.

ویژه مراسم تجلیل از امامزادگان استان هم با برپایی نمایشگاهی از برنامه های فرهنگی در این دهه اجرا شد. 

مراسم میلاد امام مهربانی ها پنج شنبه(12 مرداد) پس از نماز مغرب و عشاء در بقاع متبرکه استان اجرا می شود.

همچنین مراسم جشن و سرور به همت اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد زنجان در روز میلاد امام رضا(ع) برگزار خواهد شد. 

مراسم میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پنج شنبه پس از نماز مغرب و عشا با مدیحه سرایی و قرائت زیارت عاشورا از سوی حاج علیرضا بیگدلی و مراسم ندبه خوانی انتظار از سوی حاج جلیل محمدی ساعت 7 و 30 دقیقه روز جمعه از برنامه های حسینیه اعظم زنجان به همین مناسبت است.

امسال بیش از 40 بقعه متبرکه میزبان جشن‌ های دهه کرامت هستند.

برگزاری مسابقات قرآنی، برنامه‌های فرهنگی و جشن‌های مناسبتی از جمله برنامه ‌های این دهه محسوب می ‌شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر