logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۱۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
به مناسبت 12 مرداد مطرح شد؛

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، موذن انقلاب/زنجان در برگزاری آئین های انقلاب اسلامی پیشرو است

شورای-هماهنگی-تبلیغات-اسلامی،-موذن-انقلاب-زنجان-در-برگزاری-آئین-های-انقلاب-اسلامی-پیشرو-است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه های مختلف در طول سال به عنوان موذن انقلاب اسلامی محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از نهادهای انقلابی جمهوری اسلامی ایران است که به هماهنگی و انسجام فعالیت های تبلیغی بین دستگاهها و مراکز تبلیغی نظام می‌پردازد.

 این نهاد در  سال 59 با موافقت امام خمینی (ره)  تشکیل شد و ریاست این نهاد تا سال ۱۳۶۰  برعهده غلامحسین حقانی و از آن زمان تا کنون حجت الاسلام احمد جنتی این سمت را بر عهده دارد.

 این شورا نهادی عمومی و غیردولتی است که مسئولیت برنامه‌ریزی، هماهنگی، سیاست‌گذاری و نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبات عمومی نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

اولین مکان این شورا در مدرسهٔ عالی شهید مطهری بود و پس از برگزاری اولین نشست شورا، غلامحسین حقانی به عنوان دبیر شورا برگزیده شد.

از اولین اقدامات این شورا تشکیل ستاد بزرگداشت دههٔ فجر در بهمن ۱۳۵۹بود. این شورا به اعزام مبلغین مذهبی به کشورهای مختلف جهان پرداخت و در دوران جنگ نیز به برنامه‌ریزی و هدایت برنامهٔ های فرهنگی پرداخت.

 در ۱۳۶۹ ش بر اساس اساسنامهٔ جدید آن، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی است عمومی و غیردولتی که مسئولیت برنامه‌ریزی، هماهنگی، سیاست‌گذاری و نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبات عمومی نظام جمهوری اسلامی را برعهده دارد.

این شورا دارای ستادهایی از جمله ستاد برگزاری مراسم شهدای هفت تیر،ستاد برگزاری مراسم هفتهٔ زن و روز مادر،ستاد برگزاری یوم‌الله سیزدهم آبان (روز مبارزه با استکبار جهانی)،ستاد قدس و انتفاضه،ستاد مرکزی برگزاری مراسم دههٔ فجر انقلاب اسلامی است.

هماهنگی و برنامه‌ریزی برپایی مراسم در بعضی از مناسبت‌ها از جمله دوازدهم فروردین (سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران)،چهارده و پانزدهم خرداد،هشتم شهریور (سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر) هفدهم شهریور (سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور ۱۳۵۷)، برگزاری مراسم سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر)، برگزاری بزرگداشت هفتهٔ دولت و برگزاری هفتهٔ دفاع مقدس  از وظایف شورای هماهنگی است

مقر این شورا در تهران بوده و در مراکز استان‌ها نیز دفتر دارد.

 

*شورای هماهنگی از اولین های انقلاب

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جزء اولین نهادهای بعد از انقلاب اسلامی بوده که در حوزه تبلیغات و استمرار اهداف نظام در معنویت و در حوزه روحانیت و تبلیغات تشکیل شد.

سعید حسینی بابیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات مؤذن انقلاب اسلامی است، افزود: آینده شورای هماهنگی مستقیماً به آینده انقلاب و اهداف آن گره‌ خورده است.

وی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای فتح قله‌ های هدف جمهوری اسلامی در کنار دیگر دستگاه‌ ها خود را سرباز نظام، ولایت و خادم مردم می ‌داند،افزود:با فرمان حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) این نهاد در 12 مرداد 59 تاسیس شد.

این مسئول بیان داشت: رویکرد اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول سال، برگزاری مردمی تمام مناسبت ها با حضور آحاد مردم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: سیاست گذاری، برنامه ریزی، ساماندهی و نظارت راهبردی بر اجرای مناسبت های ملی، مذهبی، سیاسی و انقلابی بخشی از فعالیت های این نهاد است.

حسینی با بیان اینکه ایجاد بستر مناسب برای تنظیم شعائر و ایام الله ها، تعمیق باورها و ارزش های لازم فرهنگ انقلاب از اهداف این شورا است،گفت: افزایش انگیزه مشارکت مردمی در مراسمات، زنده نگه داشتن و نکوداشت مناسبت های انقلاب به منظور تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام و اسلام تقویت و تحکیم ارزش های نظام اسلامی از اهداف این نهاد انقلابی در راستای برگزاری هرچه پرشورتر مناسبت های ملی و سیاسی مذهبی کشور محسوب می شود.

وی گفت: اتخاذ تدبیر و سیاست و خط مشی در برگزاری مناسبت ها، ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت های نهادها و دستگاه های اجرایی موثر فرهنگی ، ساماندهی و مدیریت برگزاری برنامه ها و نظارت بر ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی همکاری کننده با این نهاد از وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

حسینی اظهار داشت: در نخستین روزهای استقرار نظام اسلامی مشارکت حداکثری در عرصه های مختلف نظام، نماد تبلور مردم سالاری دینی مورد توجه امام خمینی (ره) و مسئولان نظام اسلامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مردم نقش اصلی را در سرنگونی رژیم سفاک پهلوی داشتند، تصریح کرد: در پاسداری از انقلاب و مقابله با توطئه های مختلف استکبار جهانی و توطئه های داخلی مردم اصلی ترین نقش را ایفا می کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: مردم با حضور پررنگ عامل مهم و تعیین کننده در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی محسوب می شوند که سازمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بنا به این ضرورت در کشور راه اندازی شد.

حسینی با اشاره به اینکه رسالت مدیریت و هماهنگ کردن آئین های انقلاب اسلامی بر عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرار گرفت،ادامه داد: در 37 سال گذشته این سازمان مورد پشتیبانی مقام معظم رهبری بوده است و برنامه های مختلفی را اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه در 23 تیر سال 77،فتنه 88،9 دی مقاطعی بود که با اطلاعیه این سازمان مردم به صحنه آمده و ولایتمداری خود را ثابت کردند،خاطرنشان کرد: مردم همواره از مقام معظم رهبری اطلاعت کرده و پشتبیان نظام اسلامی بوده اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اقدامات و برنامه های این سازمان در استان زنجان، بیان داشت: رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی برنامه های این سازمان دارند.

حسینی ادامه داد: با توجه به وظایف خطیر شورای هماهنگی در اجرای مراسمات دینی، ملی و مذهبی بر اساس قانون، تا کنون این کار را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم در اجرای برنامه های این شورا انجام می شود، افزود: یکی از اهداف شورای هماهنگی، وصل،وحدت و همگرایی است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر