logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۱۲۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
جانشین فرمانده سپاه استان زنجان درگفتگو با موج رسا:

مساجد بهترین مکان برای حل برخی از مشکلات و تعامل بیشتر مردم با یکدیگر است

مساجد-بهترین-مکان-برای-حل-برخی-از-مشکلات-و-تعامل-بیشتر-مردم-با-یکدیگر-است
جانشین فرمانده سپاه استان زنجان با بیان اینکه پایگاه‌های مستقر در مساجد به عنوان سپاه در قالب کوچک در محلات خواهد بود گفت: مساجد بهترین مکان برای حل برخی از مشکلات و تعامل بیشتر مردم با یکدیگر است.

سردار ابوالفضل طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه طرح تحقق محلات اسلامی و هدف از اجرای این طرح همکاری و مشارکت پایگاه‌های مقاومت بسیج با کانون‌های فرهنگی مساجد، هیئت امنا، امام جماعت و افرادی که نقش موثر در مساجد دارند می‌باشد اظهار کرد: اگر از این ظرفیت و بستر جهت کمک و ارائه خدمات به مردم استفاده کنیم و این طرح با همکاری و هم‌افزایی ارکان مساجد محلات اسلامی، در محلات تحقق خواهد یافت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ارتباط مدارس با مساجد نیز یکی از اهداف مهم این طرح می‌باشد و اگر مدارس، محلات، پایگاه مقاومت بسیج و مساجد با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند می‌توانند اتفاقات بزرگی رقم زده شود و چنانچه مقام معظم رهبری مدظله العالی نیز بر این موضوع تاکیدات فراوان داشتند.

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان عنوان کرد: این طرح از چند سال گذشته در کشور آغاز شده و خوشبختانه در استان زنجان با برگزاری جلسات و هماهنگی‌های میان مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج این طرح در حال اجرا می‌باشد.    

طهماسبی گفت: از زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تاکنون مساجد بهترین مکان برای حل برخی از مشکلات و تعامل بیشتر مردم با یکدیگر است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل (ره) فرموند مسجد سنگر است و این سنگر‌ها را حفظ کنید و این مساجد محلی برای عبادت و تربیت فرزندان است.    

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان تاکید کرد: امروز شاهد کار‌های بزرگ در مساجد هستیم ازجمله توزیع بسته‌های معیشتی، شناسایی زوج‌های نیازمند و تهیه جهیزیه، ارائه خدمات حقوقی و پزشکی و برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری و برگزاری برنامه‌های مناسبتی با همکاری جوانان و نوجوانان صورت می‌گیرد.

طهماسبی تاکید کرد: پایگاه‌های مستقر در مساجد به عنوان سپاه در قالب کوچک در محلات خواهد بود.

وی گفت: هدف از اجرای طرح محلات اسلامی ارائه خدمات مختلف به مردم بوده و شناسایی مشکلات محله و انتقال آن به مسئولین، اصلاح ظرفیت ها، تعامل و جلب مشارکت مردمی برای حل مسائل و تامین امنیت، ازدواج آسان، برپایی حوزه‌های علمی، فعالیت قرآنی، محرومیت زدایی، سازندگی، بصیرت افزایی، برپایی یادواره‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، ترویج فرهنگ انفاق، تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه، حامی یابی برای نیازمندان، هیئت مذهبی و سیاسی محله از جمله اهداف این طرح می‌باشد.   

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان اضافه کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی با رده‌های نمونه بسیج برتر، آشنایی مسئولین عالی کشور با خلاقیت و ظرفیت‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج، ترویج و انتشار الگوی‌های برتر، فراهم کردن زمینه هم افزایی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی با مساجد و زمینه سازی برای اجرای بهتر طرح محلات اسلامی است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر