logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۱۱۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
انتقاد اعضای شورای شهر زنجان از مدیریت بحران استان:

مدیریت بحران استانداری زنجان در مواقع بحرانی صرفا تماشاگر نباشد

مدیریت-بحران-استانداری-زنجان-در-مواقع-بحرانی-صرفا-تماشاگر-نباشد
اعضای شورای شهر زنجان از عملکرد مدیریت بحران استانداری زنجان در مواقع بحرانی انتقاد کردند.

به گزارش موج رسا; در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان موضوعات مختلفی مطرح شد و چند لایجه به تایید و تصویب رسید. 

بیشتر بخوانید

یکی از لایحه‌ها، برنامه گسترده شهرداری برای کنترل روان آبها و جلوگیری از آبگرفتگی‌ها بود و بیش از ۳۵ میلیارد برای کنترل روان آبها در نظر گرفته شد.

 مصوبه تصویب کانال کشی در منطقه مابین نانوایان کوی ثمین تا کوی فرهنگ بود‌.

یکی از لایحه‌ها نیز آماده سازی اردوگاه اسکان اضطراری توسط مدیریت بحران شهرداری بود که مصوب شد.

مقرر شد دو کانس حمام و سرویس بهداشتی توسط پیمانکار آماده و طرف مدت ۸۰ روز تحویل شهرداری شود. این کانکس‌ها شامل ۱۲ چشمه حمام و کانکس سرویس بهداشتی بود که مصوب شد.

اختصاص ۲۵ میلیارد تومان برای ایجاد کانال انتقال رواناب در شهر زنجان

حسین حمزه‌لو، یکی از اعضای شورای شهر زنجان در این جلسه با بیان اینکه یکی از معضلاتی که از گذشته به ارث رسیده به دلیل عدم مطالعات صحیح در حوزه رواناب‌ها بوده است اظهار داشت: از سال گذشته شهرداری با یکی از پیمانکاران در خصوص مطالعات رواناب‌های شهر و حوزه‌های بالا دست شهر عقد قرار داد داشته است.

وی افزود: خروجی این کار در سه آیتم کارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم شده است و در سیل اخیر نیز مطالعاتی که مشاور انجام داده بود اثرات خود را نشان داد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: کانال شورجه و غزنفریان و کانال سنبل و اطلس در انتهای کوی فرهنگ سبب ایجاد بوی تعفن در پایین دست شهر میابین نانوایان، کوی فرهنگ و ثمین شده است.

وی گفت: بخشی از این کانال‌ها باززسازی شده‌اند، امیدواریم دستگاه‌های دیگر نیز در احداث این کانال‌ها همراهی لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: سال گذشته شهرداری قرار داد کانال نصر را با ۲۵ میلیارد تومان منعقد کرد و امروز نیز برای دو کانال مذکور نیز ۱۰ میلیارد تصویب می‌کنیم.

حمزه‌لو اذعان کرد: شهرداری برای احداث کانال‌های انتقال رواناب‌ها که جزو راهکار‌های بلند مدت است ۳۵ میلیارد تومان هزینه می‌کند و باید سایر دستگاه‌ها نیز همراهی لازم را داشته باشند.

نباید در حوزه مدیریت بحران شهرداری تنها بماند

در ادامه جلسه مهدی طالب دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان اذعان کرد: باید حادثه سیل و سایر حوادثی که احتمالا در آینده رخ خواهد داد باید آمادگی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده شهر توسط خطرات بسیاری تهدید می‌شود گفت: یکی از وظایف به مدیریت بحران محول شده است اما متاسفانه در استان این موضوع دیده نمی‌شود و مدیریت بحران آنچنان که باید در ابن منطقه حضور داشته باشد و مشکلات را احصا کند اما این اتفاق رخ نمی‌دهد و معمولا بعد از یک اتفاق همانند سیل رخ داده اخیر بعد از چند روز در محل حاضر می‌شوند و تمام.

طالب گفت: نباید در حوزه مدیریت بحران شهرداری تنها بماند، تکالیفی بر عهده مدیریت بحران است و باید اقدامات انجام دهد و اگر کاری انجام نشود باید در زمان وقوع حوادث تنها یک تماشاگر بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر