logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۱۱۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان:

پرداخت بیش از ۱۶ میلیارد تومان هزینه کمک بارداری به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی زنجان

پرداخت-بیش-از-۱۶-میلیارد-تومان-هزینه-کمک-بارداری-به-بیمه‌شدگان-تامین-اجتماعی-زنجان
مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در سال 1401 تعداد ۳ هزارو ۵۹۵ مورد کمک بارداری به مبلغ 16 میلیارد و 430 میلیون تومان به بیمه شدگان سطح استان زنجان پرداخت شده است.

به گزارش موج رسا; محمود عزیزخانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه‌ای و درمانی یکی از راهبرد‌های مهم سازمان است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با وجود مشکلات متعددی که وجود داشت، مدیران عالی از تکالیف خود در حوزه توسعه خدمت‌رسانی غافل نبودند و در شرایط سخت اقتصادی، نه تنها کاهش خدمات ایجاد نشد بلکه بیش از همیشه افزایش خدمات را در این حوزه رقم زده شد.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در حوزه درمان مستقیم، در حال حاضر روزانه حدود یک میلیون و 200 هزار خدمت ارائه می‌شود که 28 درصد از کل خدمات درمانی را تشکیل می‌دهد. 

وی بیان کرد: در حوزه خدمات سرپایی نیز سازمان درسال 1401 نسبت به 1400 معادل 18 درصد رشد داشته و دربستری نیز 9 درصد افزایش را تجربه کرده است.

عزیزخانی با بیان اینکه با رویکرد پیشگیری و کاهش هزینه‌ها، شناسایی، پیشگیری و درمان دو بیماری دیابت و فشار خون در میان بیمه‌شدگان در اولویت قرار گرفته است افزود: درحالی‌که تنها 5 مرکز تخصصی کنترل دیابت و فشار خون در سازمان تأمین‌اجتماعی وجود داشت، امروز تعداد کلینیک‌های دیابت و فشار خون به 185 مرکز رسیده است که در نوع خود دستاورد بی‌نظیری است. 

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه خدمات ناباروری نیز از سال گذشته تحت پوشش قرارگرفته گفت: طبق آخرین آمار 47 هزار500 پرونده در این حوزه تشکیل شده است که این تعداد با رشد 12 برابری نسبت به سال 1400 همراه بوده و سازمان از این بابت 4000 میلیاردتومان نیز پرداخت کرده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان با تأکید بر این‌که توسعه خدمات مستقیم و رایگان، اولویت قطعی مدیریت عالی سازمان تأمین‌اجتماعی است، گفت: بودجه توسعه زیرساخت‌های خدمات درمانی در سال 1400 معادل 4500 میلیارد تومان بود که در سال 1401 به 9500 میلیارد تومان و در سال جاری به 11500 میلیارد تومان رسیده است که نشان‌دهنده رویکرد سازمان برای توسعه خدمات درمانی رایگان خصوصاً در مناطق کمتربرخوردار است.

وی بیان کرد: در اسفند سال گذشته 78 پروژه توسعه و ایجادی کلنگ‌زنی شد که بیشترین تعداد این پروژه‌ها، پروژه‌های درمانی بودند. عزیزخانی یاداور شد: در سال گذشته 21 پروژه درمانی به بهره‌برداری رسید و پیش‌بینی می‌شود که امسال هم 29 پروژه به بهره‌برداری برسد. علاوه بر این در سال گذشته در 15 مرکز ارتقای شیفت و در 5 مرکز درمانی ارتقای سطح داشتیم و در حال حاضر نیز حدود 200 پروژه در حال اجرا داریم.

مدیر کل تامین اجتماعی استان خاطر‌نشان کرد: در سال 1401 تعداد 3595 مورد کمک بارداری به مبلغ 16 میلیارد و 430 میلیون تومان و تعداد 1366 مورد کمک ازدواج بالغ بر 6 میلیاردو 681 میلیون تومان به بیمه شدگان سطح استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر