logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۱۱۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان قیدار استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

امام کاظم (ع) با انحرافات فکری علیه شیعه مبارزه کردند

امام-کاظم-(ع)-با-انحرافات-فکری-علیه-شیعه-مبارزه-کردند
مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان قیدار استان زنجان با بیان اینکه دوره امامت امام موسی بن جعفر(ع) به جهت شرایط خاص سیاسی و اجتماعی دارای ابعاد متفاوت بود گفت: امام کاظم (ع) با انحرافات فکری علیه شیعه مبارزه کردند.

زهرا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه از زندگی امام موسی کاظم (ع) بیشتر بحث زندانی بودن ایشان به گوش رسیده است اظهار کرد: از ارائه جهاد بزرگ حضرت در راه دین و تبیین ارزش‌های اسلامی و دین ناب محمدی غفلت شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: زمان امامت امام موسی کاظم (ع) شرایط خاصی وجود داشت که با سایر ائمه دارای تفاوت‌هایی است از جمله در این زمان مقتدرترین و جبارترین حاکمان عباسی در صدر حکومت بودند از طرف دیگر در زمان امامت امام موسی کاظم (ع) جریان‌های فکری و عقیدتنی متفاوت به وجود آمد.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان قیدار استان زنجان عنوان کرد: منابع شیعه و سنی، علم، عبادت، بردباری و بخشندگی وی را ستوده‌ و او را کاظم و عبد صالح لقب داده‌اند.

خلیلی گفت: بزرگان اهل‌ سنت به امام هفتم شیعیان به عنوان یک عالم دینی احترام می‌گذاشته و همچون شیعیان به زیارت قبر او می‌رفته‌اند. حرم امام کاظم(ع) و حرم نوه‌اش امام جواد (ع) در منطقه کاظمین در شمال بغداد، به حرم کاظمین شهرت دارد و زیارتگاه مسلمانان به‌ویژه شیعیان است.

وی تاکید گفت: دوره امام موسی کاظم (ع) دوره خاصی بود؛ دوره‌ای که به جهت شرایط خاص سیاسی و اجتماعی حاکم در آن زمان و انحرافات، فرقه‌های مختلفی در جامعه رویش داشت و فرقه‌هایی مانند جبریه، معتزله، واقفیه، قدریه و غالیان در زمان امام موسی کاظم (ع) فعالیت می‌کردند و شیعه در معرض این انحرافات بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان قیدار استان زنجان ابراز کرد: در واقع وظیفه‌ای که پیامبر(ص) برای هدایت بشریت داشتند آن رسالت به ائمه اطهار (ع) منتقل شده است و در شرایطی که مخاطرات فکری و گمراهی در دوران امام موسی کاظم (ع) بسیار بود، امام با علم و بردباری با رهبران فرق مختلف مقابله می‌کردند.

وی گفت: امامت یک تکلیف الهی است و امام موسی کاظم (ع) در دوره حیات خود در مقابل فرقه‌های انحرافی به صورت علمی و با تربیت شاگردان ایستادگی کردند و از اصل اسلام حفاظت نمودند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر