logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۱۱۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه شهرستان‌های استان زنجان مطرح شد:

عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای نویدبخش توفیقات اقتصادی در آینده است

عضویت-رسمی-ایران-در-سازمان-همکاری‌های-شانگهای-نویدبخش-توفیقات-اقتصادی-در-آینده-است
عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای، حضور سازمان یافته در کنار متحدان اقتصادی در برابر آمریکا بوده و نویدبخش توفیقات اقتصادی در آینده خواهد بود. این پیمان بخش زیادی از حربه‌ تحریمی آمریکا علیه مردم ایران را خنثی خواهد کرد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم با اشاره به اجازه مکتوب کشور سوئد برای قرآن سوزی به بهانه آزادی در اروپا در حالی که در عمل برخورد دوگانه‌ای دارند اظهار داشت: موافقت رسمی با قرآن‌سوزی یعنی اعلام جنگ با مسلمانان قرآن و افکار عمومی مسلمانان است.

بیشتر بخوانید

وی از تمام کشورهای مسلمان خواست تا محصولات و صنعت سوئد را به خاطر این عمل زشت تحریم نموده و سفرای این کشور را از کشورهای اسلامی اخراج نمایند.

امام جمعه ماهنشان گفت: به عضویت رسمی ایران در پیمان شانگ‌های که نقطه آشکار‌ساز سیاست خارجی پویا چند وجهی و متوازن کشورمان در نظام بین الملل محسوب می‌شود.

وی با اشاره به خشم کشورهای غربی و ضد انقلاب‌ها که نشان از استیصال و دشمنی خود با ایران دارد تصریح کرد: این امر می‌تواند الگوی عملیاتی در راستای شکل دادن به همکاری‌های راهبردی دیگر در روابط بین الملل تبدیل شود.

مالیات درآمد مشروع برای کشور است

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به روز جمعه شانزدهم تیرماه روز مالیات گفت: مالیات درآمد مشروع برای اداره کشور می‌باشد و مالیات بهترین وسیله آبادانی شهرها و روستاها می‌باشد.

وی با اشاره به مبالغ خوبی که از طرف اداره مالیات به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌گردد اذعان کرد: نیاز به اطلاع‌رسانی کامل دارد تا مردم بدانند با پرداخت مالیات می‌توانند در آبادانی شهرها و روستاها سهیم باشند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به ولادت امام کاظم علیه السلام خاطر‌نشان کرد: امام کاظم علیه السلام مظهر طاغوت ستیزی است، و ایران اسلامی شیعه خانه اهل بیت به برکت فرزندان امام کاظم علیه السلام می‌باشد. 

وی ضمن گرامیداشت روز عفاف و حجاب گفت: حجاب ضمانت‌نامه حضور ایمن زن در فعالیت‌های اجتماعی می‌باشد با وجود حجاب بانوان جامعه براحتی و در امنیت و آرامش کامل می‌توانند هر نوع فعالیت اجتماعی در جامعه انجام دهند ودشمن به دنبال از بین بردن عفاف و حجاب در جامعه می باشد.

 وی گفت: روز مباهله مواجهه تمام ایمان با تمام کفر و نشان حقانیت دین مبین اسلام و بیانگر جایگاه ویژه امیرالمومنین ائمه اطهار علیهم السلام می‌باشد.

 حجاب از نشانه‌های بروز معنویت در جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه عالی‌ترین و اصلی‌ترین خدمتی که می‌توان به مکتب غدیر داشت رساندن پیام امیرالمومنین امام علی علیه السلام به بشریت است گفت: پیام غدیر ایستادن پای ولایت و ولایت مداری محض است چرا که ولایت ضامن بقای اسلام و نهضت مسلمین است.

وی افزود: ولایت فقیه از دل غدیر بیرون آمده است، فرهنگ غدیر به ما می‌گوید برای اداره جامعه باید به کارشناس مراجعه کرد و اداره جامعه مدیر لایق می‌خواهد بشر موجودی اجتماعی است و هر اجتماعی در روابط و داد و ستدهاو... به قانون و رهبر نیاز دارد، چرا که با فقدان قانون و رهبر، هرج و مرج دامن اجتماع را می‌گیرد.

امام جمعه قیدار با اشاره به روز عفاف و حجاب گفت: یکی از پلید‌ترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر توطئه کشف حجاب است. رضاخان به دنبال اجرای تز اسلام زدائی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود از مهمترین جلوه‌های این طرح پدیده کشف حجاب بود که به صورت قانون و دستوری وارد عمل شد اما با مخالفت‌های مردمی به رهبری روحانیت مواجه شد که می‌توان به سرکوب قیام مسجد گوهر شاد و کشتار مردم مظلوم اشاره کرد که حادثه مسجد گوهرشاد؛ سند تاریخى غیرتمندى مردم مسلمان ایران‏ است.

وی بیان کرد: یکی از نشانه های بروز معنویت در جامعه حجاب اسلامی است که به شدت با مادیت تعارض دارد چرا که یکی از راهکارهای ترویج فساد و مبارزه با معنویت استفاده ابزاری از زنان و رواج بی بند و باری بین جوانان است از این رو یکی از سیاست های جدی غرب مبارزه با حجاب و پوشش زنان است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به هفته مالیات گفت: مالیات یکی از منابع مالی نظام اسلامی است که در حقیت برای تامین مخارج و هزینه‌های دولت و نظام اسلامی مالیات‌هایی از صاحبان مشاغل، املاک و تولید کنندگان اخذ می‌‌شود. 

وی با بیان اینکه برخی اعتراضات و ایرادات در رابطه با نحوه اخذ مالیات از سوی کسبه و بازاریان و اصناف وجود دارد که به حق است گفت: این امر باید از سوی مسئولین مربوطه رسیدگی و اصلاح شود.

شور و هیجان در دهه ولایت نشان از تدین ذاتی مردم است

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به بیانیه گام دوم اظهار کرد: ملت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست تا امروز از سلطه دوباره قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدت جلوگیری کند. اگر آن روز گمان آمریکا آن بود که با چند ایرانی خودفروخته یا با چند هواپیما و بالگرد خواهد توانست بر نظام اسلامی و ملت ایران فائق آید. امروز برای مقابله سیاسی و امنیتی با جمهوری اسلامی خود را محتاج به یک ائتلاف بزرگ از ده‌ها دولت معاند یا مرعوب می‌بیند و البته باز هم در رویارویی شکست می‌خورد.

وی افزود: برخی ساده‌لوحان، در حالی ملتماسانه به دنبال دوستی با آمریکا هستند که کوس رسوایی آمریکا در توطئه‌های مختلف از جمله کودتای نقاب، معروف به نوژه به صدا در آمده است. 

امام جمعه خرمدره گفت: غربگرایان باید بدانند که هدف اصلی آمریکا، نه دوستی با مردم ایران که بلکه بازگشت ایران به دوران ذلت بار پهلوی و حاکمیت بر سرنوشت مردم ایران است. 

وی با تبیین پیامدهای کشف حجاب رضاخانی یاداور شد: بخش عمده مشکلات مربوط به حجاب امروز محصول قبح شکنی و کشف حجاب جاهلانه رضاخانی و حدود پنج دهه ترویج این فرهنگ جاهلی و عقبگرد فرهنگی است. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور بیان کرد: پای‌بندی به حجاب سند آزادی زنان از بندگی شهوت و هرزگی غربی‌ است؛ متأسفانه برخی روشنفکرنمایانی مانند تقی‌زاده‌ها با مشاهده برخی مظاهر پیشرفت‌های مادی غرب، نسخه حذف معنویت و دین و جایگزینی فرهنگ جاهلی غرب به جای آن حکم دادند. 

وی در ادامه با اشاره به اعتراضات و سرکوب در فرانسه گفت: میانگین 118 روز اعتصاب در هر سال به ازای هر هزار کارمند نشان‌ از نارضایتی عمیق در بدنه جامعه فرانسه است. دولت فرانسه در حالی سن بازنشستگی را بدون تصویب پارلمان اجرا می‌کند که خود را مهد دموکراسی می‌داند و توجه به اعتراضات گسترده هم ندارد. 

امام جمعه خرمدره گفت: سرکوب وحشیانه و نژادپرستانه اعتراضات مردمی توسط پلیس وحشی فرانسه، در حالی صورت می‌گیرد که دولت در زمان اغتشاشات سال 1402 داعیه دفاع از حقوق مردم ایران را داشت. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای، گفت: حضور سازمان یافته در کنار متحدان اقتصادی در برابر آمریکا بوده و به امید خدا نویدبخش توفیقات اقتصادی در آینده خواهد بود. این پیمان بخش زیادی از حربه‌ تحریمی آمریکا علیه مردم ایران را خنثی خواهد کرد. 

وی در پایان اذعان کرد: شور و هیجان همراه با معرفت علوی در دهه ولایت، نشان از تدین ذاتی مردم داشته و اتهام ضعف در دینداری به مردم، اتهامی نارواست؛ مشاهده برخی آسیب‌ها در حوزه دینداری، به معنای انکار دینداری مردم، جفا به مردم است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر