logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۱۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس بازار، سرمایه و ارز:

افزایش نرخ سودهای بانکی موجب تورم وحشتناک می شود/ بدهی 700 میلیارد تومانی دولت

افزایش-نرخ-سودهای-بانکی-موجب-تورم-وحشتناک-می-شود-بدهی-700-میلیارد-تومانی-دولت-

کارشناس بازار، سرمایه و ارز گفت: چون کالایی با افزایش نرخ های سود بانکی، تولید نشده است ممکن است دچار تورم وحشتناک و شکننده باشیم.

حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت: در حال حاضر رکود از نوع کنترل تورم در کشور حاکم است.

وی با اشاره به بدهی 700 هزار میلیارد تومانی دولت، تصریح کرد: 500 میلیارد تومان نیز طرح نیمه کار در کشور در حال حاضر وجود دارد.

این کارشناس با بیان اینکه در این شرایط دست زدن به یک عامل ممکن است شرایط را بدتر کند، افزود: این موضوع موجب شده تا دولت با احتیاط عمل کند.

کارشناس بازار، سرمایه و ارز با اشاره به اینکه در شرایط فعلی چاره ای جز این وجود ندارد، گفت: دولت برای کنترل تورم نرخ های بالای سود بانکی را تعیین کرد.

محمودی با بیان اینکه تعیین این نرخ ها موجب خلق پول بدون پشتوانه تولید شده است،ادامه داد: چون کالایی تولید نشده است ممکن است دچار تورم وحشتناک و شکننده باشیم.

وی برضرورت دقت و ملاحظات بیشتری دولت در این زمینه تاکید کرد و گفت:پیش بینی رشد 8 درصدی ناشی از سرمایه گذاری 780 هزار میلیادری نیز محقق نشده است.

کارشناس بازار، سرمایه و ارز با اشاره به اینکه 50 میلیارد دلار فایناس خارجی تعیین شده بود که این امر نیز موفقیت آمیز نبود،بیان داشت: از این میزان در سال گذشته تنها 5میلیارد تومان محقق شده است.

محمودی بیان داشت: تلاش کشور باید سرمایه گذاری خارجی باشد که در این زمینه گام هایی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری محسوب می شود،افزود: عربستان و قطر فضا برای سرمایه گذاری را ندارند.

کارشناس بازار، سرمایه و ارز با اشاره به ظرفیت های کشور در حوزه نفت، انرژی و صنعت،گفت: سرمایه گذاران خارجی می توانند از این ظرفیت ها استفاده کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر