logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۱۱۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ابهر در گفتگو با موج رسا:

اکمال دین و اتمام نعمت در حادثه غدیرخم اتفاق افتاده است

اکمال-دین-و-اتمام-نعمت-در-حادثه-غدیرخم-اتفاق-افتاده-است-
امام جمعه ابهر گفت: در مورد حادثه غدیرخم در قرآن به عنوان اکمال دین و اتمام نعمت یاد شده است، همه سخن را قرآن عنوان کرده است که امامت دین را کامل می‌کند.

حجت الاسلام سعید مرادپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; ضمن عرض تبریک عید سعید غدیرخم و دهه امامت و ولایت به شیعیان و دلدادگان ائمه و عصمت و طهارت اظهار کرد: در مورد حادثه غدیر خم در قرآن به عنوان اکمال دین و اتمام نعمت یاد شده است، همه سخن را قرآن به آن اشاره کرده است که امامت دین را کامل می‌کند.

بیشتر بخوانید

وی عنوان کرد: بدون مفهوم امامت، بدون اعتقاد و بدون پیروی از امام، انسان مومن تلقی نمی‌شود و دین او کامل نخواهد شد.

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه دین به این اشاره دارد که کمال دین و اتمام دین در قبول این مفهوم است، گفت: امام باید به طور مستمر در جامعه باشد و مردم باید از او تبعیت کنند.

امام جمعه ابهر افزود: بحث امامت و ولایت طبق اصول دین است و کسی که به این دو اعتقاد نداشته باشد جز مذهب شیعه نخواهد بود، اهمیت امامت در حقیقت در این است که بدون اینکه کسی از جانب خداوند تبارک و تعالی برای حاکمیت مردم وجود نداشته باشد و بدون حضور او زندگی مومنانه و دیندارانه امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: این امام است که در هر زمان و به اقتضای هر عصر، دین و احکام را تبیین می‌کند و از طرفی حکومت باید در دست امام باشد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه اسلام یک دین سیاسی است، گفت: بدون هیچ شک و شبهه‌ای اسلام دینی است که به دنبال اقامه حکومت است و حاکم را تعیین کرده، هر چند امت باید او را بپذیرند اما کشف و انتخاب حاکم به دست امت صورت نمی‌گیرد، بلکه امامت از سوی خداوند منصوب می‌شود و در حقیقت خداوند است که مصلحت امت اسلامی را می‌داند و دین اسلام را در جامعه می‌تواند اقامه کند.

وی تصریح کرد: بدون حاکمیت، بدون وجود این ابزار، امام نخواهد توانست به طور کامل این وظیفه را انجام دهد، هر چند در تبیین دین امام بدون حاکمیت ممکن است بتواند بخشی از آن را تبیین کند.

حجت الاسلام مرادپور عنوان کرد: ما باید خدا را شاکر باشیم امروز که حاکمیت ولایت الهی در کشور ما حکمفرما است باید تلاش و کمک کنیم تا این نعمت الهی که امروز در دست ما است به نعمت کامل امام زمان (عج) متصل شود و این امر با قبول مفهوم غدیر امکان‌پذیر خواهد بود و باید تلاش کنیم عید غدیر را به تمام دنیا معرفی کنیم و آنچه درباره امامت باید تبیین کنیم به گستردگی دین اسلام است که همه این مفاهیم حیات بخش اسلام با وجود امام قابل تبیین خواهد بود.

وی افزود: پیام غدیر این است که امامت باید در امتداد نبوت تا ابد باقی باشد و برای همیشه روزگار، خداوند تبارک و تعالی این امر الهی را به ما سپرده است که انشاالله بتوانیم برای این امر مهم پاسداری و جانفشانی کنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر