logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۱۰۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

ضریب نفوذ مکانیزاسیون در کشاورزی پایین است

ضریب-نفوذ-مکانیزاسیون-در-کشاورزی-پایین-است-
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه ضریب نفوذ مکانیزاسیون در بخش کشاورزی پایین است، گفت: استان زنجان جزو استان‌های پیشرو به لحاظ نفوذ ضریب مکانیزاسیون و دانش است اما با اهداف مد نظر دارای فاصله است.

اکبر طیبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه ضریب نفوذ مکانیزاسیون در بخش کشاورزی پایین است، گفت: هرچند استان زنجان جزو استان‌های پیشرو به لحاظ نفوذ ضریب مکانیزاسیون و دانش است اما با اهداف مد نظر و آنچه در کشور‌های پیشرفته دنیا وجود دارد دارای فاصله است.  

بیشتر بخوانید

وی افزود: آنچه که امروزه در دنیا مطرح می‌باشد کشاورزی هوشمند و دقیق، استفاده از ظرفیت‌های ماهواره‌ها و نرم‌افزار‌های مختلف در این حوزه است. با این وجود حرکت به این سمت آغاز شده و برای کشاورزی استان آینده خوبی را متصور هستیم اما انتظار ورود هر چه بیشتر حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های دانشگاهی و فناوری اطلاعات به این حوزه را داریم. 

طیبی خاطر‌نشان کرد: کشاورزی هوشمند در استان در حوزه گلخانه‌ها استارت زده شده است و جزو اولین استان‌ها هستیم که در کشور در این عرصه قدم برداشته‌ایم. 

وی با تاکید بر اینکه متناسب با چالش‌ها اقداماتی در سطح استان آغاز کرده‌ایم و امسال و سال پیشرو در راستای رسیدن به اهداف مد نظر تلاش می‌کنیم گفت: با توجه به چالش کم‌آبی، اصلاح الگوی کشت یکی از برنامه‌های اصلی در بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی است که شامل زراعت و باغبانی است. در این راستا توسعه محصولات با نیاز آبی کم‌تر در دستور کار قرار دارد. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: جهاد کشاورزی تلاش دارد تا در حوزه گیاهان دارویی، گیاهانی همچون زعفران و گل‌محمدی و سایر گیاهانی که نیاز آبی کمتری دارند را توسعه دهد. همین‌طور در حوزه محصولات زراعی و باغی به دنبال محصولاتی هستیم که نیاز ابی کمتر و مقاوم کهدنسبت به شرایط اقلیمی هستند توسعه یابد. با این حال طرح‌های مختلفی برای خودکفایی تولید محصولات مختلف اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر