logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۱۰۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

تصادفات جاده‌ای استان زنجان ۳۰ درصد افزایش یافت

تصادفات-جاده‌ای-استان-زنجان-۳۰-درصد-افزایش-یافت
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه بیشترین عامل تصادفات خستگی و خواب آلودگی راننده است گفت: تصادفات جاده‌ای استان زنجان ۳۰ درصد افزایش یافت.

مهدی میناخانی در گفت‌وگو با  موج رسا; افزایش تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌های کشور و در ایام اوج سفرهای بین شهری بیشتر بوده و شاهد وقوع تصادفات زنجیره‌ای ناگواری هم در بخش خودروهای سواری شخصی،  در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بوده‌ایم اظهار کرد: علت اصلی این حوادث بی‌توجهی رانندگان به لزوم رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی و ناشی از بی احتیاطی، عجله و شتاب در رانندگی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بیشترین تصادفات بر اثر عدم رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی و ناشی از بی احتیاطی،  عجله و شتاب در رانندگی است خستگی راننده و خواب آلوده بودن حین رانندگی از جمله نکات مهم در امر تصادفات در جاده‌ها است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان عنوان کرد: طبق آمار به دست آمده در دو ماه اخیر 30 درصد افزایش آمار متوفیان برای جاده‌ها مواصلاتی استان زنجان است که بارها تاکید شده رانندگان خودرو از یکسره رانندگی در مسیر خوداری نموده و در هر دو ساعت رانندگی در یک نقطه امن 15 دقیقه را به استراحت اختصاص دهند که متاسفانه این نکته در بین رانندگان رعایت نمی‌شود.

میناخانی تاکید کرد: عمده دلیل تصادفات در جاده‌های استانی خستگی و خواب آلودگی راننده می‌باشد.

وی افزود: رانندگان که از سمت شمالغرب به سمت مرکز رانندگی می‌کنند یا برعکس زمانی که وارد استان زنجان می‌شوند خواب آلوده بوده و همین امر باعث بالا رفتن نرخ آمار تصادفات در جاده‌های مواصلاتی است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان تاکید کرد: بیشترین تردد خودرو در مسیر زنجان – تبریز، زنجان – قزوین و زنجان – بیجار است که با توجه به این نکته که جاده‌های استان دو طرفه بوده و فاقد جدا کننده فیزیکی می‌باشد و در تصادفاتی که به صورت رخ به رخ به وقوع می‌پیوندد چون شدت جراحات وارده بالا است متاسفانه آمار تصادفات منجر به فوت بیشتر می‌شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر