logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۱۰۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
یادداشت؛

بازخوانی جنایت‌های آمریکا در ایران

بازخوانی-جنایت‌های-آمریکا-در-ایران
عداوت های آمریکا که فراوانی آنها در تیرماه، نامگذاری ۶ الی ۱۲ تیرماه را به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از سوی مقام معظم رهبری به دنبال داشت،لذا بخاطر همین موضوع به بازخوانی جنایت‌های آمریکا در ایران می پردازیم.

به گزارش موج رسا; 

بیشتر بخوانید

تیرماه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران خاطرات تلخ زیادی را از جنایات دشمنان این کشور تداعی می کند، خصومت و کینه توزی واشنگتن علیه تهران هم در صدر همه ی آنها قرار می گیرد.

عداوت هایی که فراوانی آنها در این ماه، نامگذاری ۶ الی ۱۲ تیرماه را به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از سوی مقام معظم رهبری به دنبال داشت.

دولت جنایت‌کار آمریکا در کنار تمام اعمال و اقدامات ضد ایرانی‌اش که در زمان پهلوی با نقابی دیگر انجام می‌شد، پس از انقلاب نیز با از دست رفتن نفوذ همه‌جانبه‌اش در ایران جنایات خود را با شدت بیشتری ادامه داد؛ بطوریکه می‌توان آثار جنایات پلید این کشور را در جای جای ایران اسلامی مشاهده کرد.

کودتای ۲۸ مرداد را باید سرآغاز تسلط آمریکا بر ایران و دخالت در امور کشورمان به حساب آورد شدند. حمایت دولت آمریکا از شاه پس از ۲۸ مراد ۱۳۳۲ وارد مرحله جدیدی شد و آمریکایی ها با تمام توان، از شاه حمایت کردند.

تأسیس ساواک در ایران تحت نظارت آمریکا انجام گرفت که نه تنها سازمان سیا یعنی آژانس جاسوسی خارجی آمریکا در آن شرکت داشت، بلکه سازمان اف. بی. آی که آژانس داخلی آمریکاست نیز در این راه کمک های فراوانی کرد. آموزش نیروهای ساواک توسط افسران سازمان سیا هم در داخل کشور و هم در آمریکا صورت می گرفت.

یکی از اقدامات تحقیرآمیز دولت ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران، تحمیل لایحه اعطای مصونیت قضایی به اتباع آمریکایی بود.

زشتی این قانون به حدی بود که دولت آمریکا و ایران اصرار داشتند که این قانون علنی نشود اما با اطلاع امام از آن و افشاگری ایشان، رژیم رسوا شده و نیت شوم آمریکا آشکار گردید.

آمریکایی ها پس از مطالعات فراوان و با اتکا به عناصر ضد انقلاب و وابسته به رژیم منحوس شاه، مصمم به حمله به ایران شدند و در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ شبانه تعدادی از نیروهای آموزش دیده و ویژه خود را توسط پنج فروند هواپیمای پیشرفته آمریکایی در یکی از فرودگاه های متروکه، در صحرای طبس پیاده کردند تا از آنجا بر اساس برنامه ریزی قبلی و یک زمان بندی دقیق، عملیات نظامی خود را آغاز کنند؛ اما با عنایت خداوند و الطاف خفیه الهی، گرفتار طوفان شده و با انهدام هواپیماها، این عملیات نظامی به شکست مفتضحانه ای برای آمریکا تبدیل شد.

کودتای نوژه که پس از گذشت ۷۵ روز از تهاجم آمریکا به طبس به وقوع پیوست، بزرگ ترین حرکت ائتلافی گروه های ضد انقلاب و قدرت های غربی جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی به حساب می آید. کودتای نوژه توسط یک ستاد از پاریس به رهبری شاهپور بختیار هدایت می شد و صحنه گردان اصلی آن آمریکا بود.

آمریکایی ها پس از شکست سنگین در کودتای «نوژه »، تحرکات شدیدی را برای ترغیب صدام به جنگ با ایران آغاز کردند و نماینده آمریکا در سازمان ملل در همان روزهای آغازین جنگ اعلام کرد: «اگر عراق از آمریکا کمک بخواهد هر گونه امکانات نظامی را در اختیار عراق قرار خواهد داد.»

حمایت آمریکا در جنگ تحمیلی تنها به کمک های نظامی به این کشور خلاصه نشده و در شرایطی که جمهوری اسلامی به موفقیت ها و برتری نسبی در جنگ دست یافت، مداخله مستقیم نظامی را در دستور کار قرار داد که می توان به هدف قرار دادن سکوهای نفتی ایران، حمله به کشتی «ایران اجر» ناوچه «جوشن » و «سهند« اشاره نمود.

یکی از اقدامات دولت آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی، اعمال فشارها و تحریم های اقتصادی علیه کشورمان است که این تحریم ها با دستور کارتر در ۲۳ آبان ۵۸ با مسدود نمودن اموال و دارایی های ایران در مؤسسات مالی و بانک های آمریکایی آغاز گردید و تا به امروز ادامه داشته و هموراه تمدید و تشدید شده است. دولت آمریکا با هدف تضعیف قدرت اقتصادی و مالی ایران و به زانو درآوردن نظام نوپای اسلامی، به اصطلاح سیاست مهار ایران را در پیش گرفت.

یکی دیگر از اقدامات مداخلانه جویانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی، حمایت، سازماندهی و هدایت مخالفان نظام برای مقابله با نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بوده است. این حمایت شامل حمایت مالی، تسلیحاتی، رسانه ای و تبلیغاتی و.. . می باشد. حمایت این کشور از منافقان و تجهیز مادی و تسلیحاتی آنان برای عملیات تروریستی بر علیه نظام جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

از دیگر ابعاد اقدامات مداخله جویانه آمریکا فضاسازی و جنجال تبلغاتی گسترده و جنگ رسانه ای تمام عیار بر علیه نظام اسلامی و اتهامات و ادعاهای واهی و بی اساس به کشورمان با هدف تخریب چهره نظام است، اتهاماتی همچون «نقض حقوق بشر »، «حمایت از تروریسم و گروه های تروریستی »، «تلاش برای دستیابی به سلاح های کشتار جمعی » و… که هر از گاهی در قالب سناریوهای مختلف و با ابعاد گسترده رسانه ای اجرا می گردد. اتهاماتی که واقعیت آن در خود آمریکا و رفتار این کشور کاملاً آشکار است.

از اقدامات خصمانه آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی، در نظر گرفتن بودجه های کلان برای مقابله و ضربه زدن به جمهوری اسلامی است.

آمریکا پیش از انقلاب اسلامی از برنامه هسته ای ایران حمایت می کرد؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود رعایت تمامی موازین و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی از سوی کشور ما، به دلیل ناهمخوانی سیاست این کشور با کشور ما، تلاش نمود تا با استفاده از ابزارهای مختلف، مانع دستیابی جمهوری اسلامی به فناوری هسته ای گردد و در این راه از هیچ کوششی فرو گذار ننموده است.

ابعاد توطئه های آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی تنها به جنگ سخت علیه نظام جمهوری اسلامی محدود نبوده؛ بلکه گستره آن ریشه های فرهنگی و فکری نظام جمهوری اسلامی را به عنوان پایه های اصلی انقلاب اسلامی در برگرفته و شاهد تهاجم گسترده فرهنگی و جنگ نرم این کشور بر علیه نظام جمهوری اسلامی می باشیم.

ابعاد جنگ نرم بر علیه نظام جمهوری اسلامی به گونه ای است که بیش از شصت بنیاد و مؤسسه در زمینه جنگ نرم بر علیه نظام جمهوری اسلامی فعال هستند.

اینها تنها نمونه هایی از فهرست بلند توطئه ها و اقدامات خصمانه آمریکا بر علیه نظام جمهوری اسلامی می باشد که به خوبی بیانگر عمق کینه و دشمنی این کشور با نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر