logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۱۰۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان در گفتگو با موج‌رسا:

آمریکا بهره‌بردار سلاح‌های کشتار جمعی است

آمریکا-بهره‌بردار-سلاح‌های-کشتار-جمعی-است
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه آمریکا کشوری است که در طول تاریخ بشر از بمب اتمی علیه کشوری دیگر استفاده کرد و صد‌ها هزار نفر را قتل عام کرده است گفت: آمریکا بهره‌بردار سلاح‌های کشتار جمعی است و حق ندارد مدعی حقوق بشر شود‌.

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: کارنامه جمهوری اسلامی ایران در جنگ هشت ساله خود با رژیم بعث عراق که علی‌رغم نا‌برابر و ناعادلانه بودن آن، هیچگاه حاضر نشد در طول جنگ از سلاح کشتار جمعی علیه دشمن مقابل استفاده کند، روشن است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: همین مطلب را یکی از تحلیل‌گران غربی در مصاحبه خود پیرامون هسته‌ای ایران اشاره کردند این در حالی است که برخی معتقدند در زمان جنگ دست زدن به هر عملی هر چه قدر وحشیانه مجاز است.

امام جمعه ماهنشان گفت: جنگ ایران و عراق که طولانی‌ترین جنگ قرن بود و طرف مقابل رژیم بعث بود که کشتار، جنایت، تجاوز، خرابی، انهدام، حد پایانی قائل نبود اما تصمیم‌گیران جمهوری اسلامی به اصول و قوانینی پایبند بودند که مانع استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی می‌شد.

وی ادامه داد: در این جنگ علی‌رغم وقوع جنایت و تجاوز و وحشی‌گری از سوی دشمن؛ جمهوری اسلامی ایران در حالی که می‌توانست و اگر می‌خواست جنایت دشمن را در سطوحی وسیع‌تر و مقیاسی شدید‌تر پاسخ دهد اما بر اصول خود پایداری کرد و چنین کاری را انجام نداد. 

حجت‌الاسلام علی‌اکبری بیان کرد: آمریکا کشوری است که در طول تاریخ بشر از بمب اتمی علیه کشوری دیگر استفاده کرد و در جریان جنگ جهانی دوم صد‌ها هزار نفر از مردم هیروشیما و ناکازاکی را قتل عامل کرد و مردم ژاپن هنوز هم با عوارص شیمیایی برجای مانده دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تصریح کرد: در جنگ ایران و عراق نیز با حمایت مستقیم از عراق، در حمله وحشیانه به مردم بی‌دفاع و نظامیان ایران که منجر به شهادت ۱۰ هزار نفر شهید و ۱۰۰ هزار نفر زخمی، مجروح، جانباز بدحال و تحت درمان، ۲۵۰ هزار نفر خفیف گردید.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه آمریکا نه تنها مانع چنین جنایت‌هایی نشد بلکه به طور مستقیم حمایت نیز کرد افزود: در واقع بهره‌بردار عملی از سلاح‌های کشتار جمعی می‌باشد، و با این همه جنایت حق ندارند از حقوق بشر حرفی بزند و مدعی حقوق بشر شوند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا بزرگترین ناقص حقوق بشر است گفت: آمریکا در طول ۲۴۵ سال در ۲۲۷ جنگ شرکت داشته است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطر‌نشان کرد: کودتا در برخی از کشور‌ها از جمله ایران، عراق، ارژانتین، پاکستان، شکل‌دهی به انقلاب مخملی توسط آمریکایی‌ها، جنایت به ملت امریکا از جمله کشتار وسیع سرخپوستان، شکستن حرمت زنان و تجاوز جنسی به ایشان، تبعیض نژادی از جمله جنایات آمریکا است.

وی با یادآوری جنایت‌های متعدد آمریکا بر علیه ملت ایران از جمله کوتا بیان کرد: جاسوسی، حمله نظامی، سرنگونی هواپیما، تحریم، حمایت از منافقین، رادیو‌های مختلف علیه ایران، ترور و غیره را می‌توان نام برد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به جنایات عراق علیه ایران نیز گفت: عراق در مجموع ۵۲۸ بار حمله شیمیایی شامل حملات آزمایشی، محدود، گسترده، حجیم و فوق گسترده انجام داد که در نتیجه این حملات بیش از ۱۰ هزار نفر شهید، ۱۰۰ هزار نفر مصدوم شدید و ۲۵۰ هزار نفر دچار مصدومیت خفیف شدند‌.

وی گفت: در چنین وضعیتی جمهوری اسلامی ایران نه تنها اقدام به مقابله به مثل نکرد بلکه مصدومان عراقی را نیز تحت درمان قرار داد بر اساس اسناد ارایه شده از طریق سازمان ملل متحد ایران هیچ‌گاه از سلاح‌های شیمیایی علیه نظامیان و غیر نظامیان عراقی استفاده نکرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر