logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۰۹۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج عزت، اقتدار و امنیت قرار دارد

جمهوری-اسلامی-ایران-امروز-در-اوج-عزت،-اقتدار-و-امنیت-قرار-دارد
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: مردم کشورمان و در صف مقدم رزمندگان اسلام، در اوج نا‌امیدی ۸ سال در مقابل رژیم بعث عراق و دنیا ایستادند و به پیروزی رسیدند و امروز جمهوری اسلامی ایران، در اوج عزت و اقتدار و امنیت قرار دارد.

سردار جهانبخش کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص نقش رزمندگان زنجانی و مجاهدت‌های خاموش در استان کردستان اظهار داشت: در استان کردستان؛ استان‌های مختلف نقش داشتند با این وجود به ویژه مردم غیور، ولایی، انقلابی کردستان و مخصوصا پیش‌مرگان در این منطقه مجاهدت کردند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب که قائله کردستان با حمایت، پشتیبانی، سازماندهی آمریکایی‌ها و رژیم بعث صدام در این منطقه ایجاد شد و نا امنی و درگیری‌ها در کردستان شروع شد از همان زمان نیرو‌های منطقه زنجان در منطقه دیوان‌دره، سقز، سردشت، بانه، نقاط مختلف، مریوان، نقاط مختلف کردستان مجاهدت کردند. حداقل یک گردان و گاها ۳ گردان در منطقه کردستان از سپاه استان زنجان حضور داشتند و نیروهای بسیجی به این منطقه به ویژه با مرکزیت بانه اعزام می‌شدند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: در این مناطق در پاکسازی‌ها تا شروع جنگ به این نحو مجاهدت شد، بعد از شروع جنگ نیز بخشی از نیروهای سپاه استان در منطقه کردستان حضور داشت و سپاه موظف بود بخشی از نیرو‌ها را به این منطقه اعزام کند. بنابراین نیروها در بحث پاکسازی مناطق کردستان، برقراری امنیت، آرامش و ایستادگی در مقابل رژیم بعث صدام؛ حضور داشتند.

وی ادامه داد: در طول دوران دفاع مقدس طبق آخرین آمار ۵۸۰ نفر از استان زنجان در منطقه کردستان شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد با این حال تمام نقاط کردستان شاهد حماسه رزمندگان اسلام بود. 

سردار کرمی تصریح کرد: در عملیات نصر ۷ نیروهای زنجان در بحث فرماندهی و خط‌شکنی حضور داشتند؛ به طوری که یک بخش در لشکر ۳۱ عاشورا و یک بخش تیپ مستقل ۳۶ انصارالمهدی(عج) در اوج نبرد و پاتک‌های سنگین ارتش بعث صدام در منطقه حضور داشتند و ۲۰ نفر شهید عاشورایی از رزمندگان ما از جمله شهید منصور سودی مسئول اطلاعات تیپ، آراز اشرفی، سید جعفر موسوی، عباس غلامی، مصطفی مرادی، محمد حسین صیادی و شهدای دیگر عاشورایی حسین‌وار جنگیدید و به شهادت رسیدند.

وی اذعان کرد: حتی بعد از جنگ نیز ۶ سال تیپ سپاه انصاالمهدی(عج) استان زنجان در منطقه مرزی بانه برای ایجاد امنیت و آرامش مبارزه با ضد انقلاب در این منطقه حضور داشت.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: امروز سراسر خطه کردستان به برکت خون شهدا پاکسازی شده است، مردم ولایی، انقلابی برادران کرد و اهل تسنن در حال زندگی هستند و این منطقه در امنیت و آرامش قرار دارد.

وی خاطر‌نشان کرد: حضرت آقا به امیدآفرینی تاکید دارند؛ مردم ما و در صف مقدم رزمندگان اسلام، در اوج نا‌امیدی اول که ارتش بعث صدام از همه مناطق و همه مرز‌ها به کشور ما پیشروی می‌کرد و آمریکایی‌ها نیز این موضوع که ارتش صدام‌ در عرض چند روز کشور ایران را اشغال خواهد کرد را مداوم جار میزدند، اما ۸ سال در مقابل دنیا ایستادند و مقاومت کردند و امروز جمهوری اسلامی ایران، با هدایت مقام معظم رهبری در اوج عزت اقتدار قرار دارد و در دنیا می‌درخشد و امن‌ترین کشور است.

سردار کرمی افزود: آمریکا، صهیونیست‌ها و غرب؛ در جنگ‌ ۸ ساله و فتنه‌های مختلف بعد از آن تمام تلاش‌ خود را به کار گرفتند اما در مقابل انگیزه، اراده و ایمان و مجاهدت مردم کشور ما شکست خورد و امروز جمهوری اسلامی در اوج قدرت قرار داد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر