logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۰۹۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

شهید بهشتی معمار حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران است

شهید-بهشتی-معمار-حقوق-اساسی-جمهوری-اسلامی-ایران-است
مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان با بیان اینکه شهید بهشتی یکی از روحانیون برجسته انقلاب اسلامی و دارای شخصیت والای اجتماعی بود گفت: شهید بهشتی معمار حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

محمد مهدی رضوانی‌فر در گفتگو با موج رسا; با بیان اینکه تمامی اتفاقات پیدا و پنهان، مستقیم و غیر مستقیم ، اصالتی و نیابتی غرب علیه ایران از جریان‌های حول ملی شدن صنعت نفت تا جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی برای آن است که هویت میهنی و دینی ایران و ایرانیان دوباره ذیل مفاهیم غربی قرار بگیرد اظهار کرد: مساله اخیر پیرامون حجاب و جنگ عیان با این ارزش ملی و دینی هم برای همین مساله است.اگر هویت را از ما بگیرند دیگر خطری برای دنیای آنها نداریم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اگر تاریخ معاصر ایران را ورق کنیم به صرافت در می‌یابیم که نقطه آغاز دشمنی آمریکا با ایران ، دقیقا از زمانی است که ملت ایران به خود باوری رسیده است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان ابراز کرد: آنگونه که اقبال لاهوری می‌‌اندیشید با تکیه بر اسلام و رهبری اسلامی به دنبال هویت ملی و اسلامی خویش از زیر خیمه غرب و غرب گرایان خارج شد.

رضوانی‌فر گفت: یکی از شخصیت‌های هویت ساز معاصر شهید بهشتی بودند که از شاگردان برجسته مکتب فکری امام خمینی(ره) رضوان الله تعالی علیه بودند.

وی تاکید کرد: نقش بی‌بدیل ایشان در کنار شهید آیت الله صدر در تثبیت معارف انقلابی و تبیین اصول آن کتمان شدنی نیست.

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان اضافه کرد: جنایت منافقین در شهادت این شهید والامقام آگاهانه و برای حذف یکی از چهره‌های جریان ساز انقلابی بود.

رضوانی‌فر تصریح کرد:  اسلوب‌های فکری ایشان منطبق با اصول والای شریعت و اهداف انقلابی بود و به همین دلیل نیز به نظر می‌رسد عمال استعمار با برنامه‌ریزی هدفمند مرتکب این جنایت شده‌اند.

وی عنوان کرد: قانون اساسی ایران تبلور آرمان‌ها و آرزوهای انقلابی ملت ایران است آنگونه که در مقدمه قانون اساسی آمده بعد از گذر از نهضت ضد استبدادی مشروطه و ضد استعماری ملی شدن نفت مردم به رهبری امام رضوان الله علیه مسیر حرکت را در آموزه‌های دینی و رهبری مرجعیت شیعی یافتند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان تاکید کرد: اگر به مشروح مذاکرات مجلس نهایی بررسی قانون اساسی بنگریم به صرافت در می‌یابیم که شهید بهشتی به بهترین وجهی هدایت مجلس مذکور برای تثبیت ولایت فقیه در تارپود قانون اساسی را به سرانجام رساندند.

رضوانی‌فر تاکید کرد: اگر امثال این مردهای بزرگ نبودند شاید با نفوذ جریان‌های چپ و غرب‌گرا این سند حیاتی از مسیر خود خارج شده و در دسترس آیندگان قرار نمی‌گرفت.

وی ابراز کرد: الگو بودن شهید بهشتی و مبارزه ایشان با جریانات انحرافی فقط در حد قلم و بیان نبود سبک زندگی ایشان خود الگوی مبارزه است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان اضافه کرد: آنگونه که خود ایشان فرمودند یکی از آفت‌های حیات اجتماعی ما دعوت زمانی، قلمی و کساد دعوت عملی است.

رضوانی‌فر تاکید کرد: مناظرات ایشان در اوایل انقلاب با سران حزب توده دلیل این مدعاست چنانکه شخصیتی در سطح ایشان در مناظره مستقیم با نیروهای چپ خود شرکت می‌کرد و خود مسائل مختلف را استدلال می‌نمود.

وی گفت: امام خمینی(ره) در خصوص شهید بهشتی می‌فرمایند بهشتی یک ملت بود این جمله خیلی عمیق است. می‌توان متفکر بود و در عین حال انقلابی می‌توان شخصیت بزرگ و اندیشه ساز بود و در عین حال مردمی می‌توان خاص بود و دغدغه عام را داشت.

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان اضافه کرد: تیم‌های ترور و وحشت غرب هم به سراغ کسانی می‌آیند که اینگونه خود به تنهایی یک ملت هستند و برای یک ملت زندگی می‌کنند.

رضوانی‌فر افزود: امید که به لطف حضرت حجت علیه‌السلام نام و یاد بهشتی در سرشت و فکر و ذکر مسئولان ما همیشه زنده باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر