logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۰۹۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه قیدار در گفتگو با موج‌رسا:

شهید بهشتی نماد جریان‌شناسی و قطب‌نمای انقلاب است

شهید-بهشتی-نماد-جریان‌شناسی-و-قطب‌نمای-انقلاب-است
امام جمعه قیدار گفت: شهید بهشتی نماد جریان شناسی و به عنوان قطب نمای انقلاب است که در هر عصری، با معیار و میزان قرار دادن او صحیح را از نادرست، مصلح را از مفسد، مخلص را از فرصت طلب، می‌توان بازشناخت.

حجت‌الاسلام موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به 7 تیر شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران اظهار داشت: شهادت شهید بهشتی و یارانش یک انقلاب دیگر بود انقلاب سوم که عاشورای انقلاب نام گرفت. انقلاب اول در 22 بهمن پیروز شد. انقلاب دوم پس از شکسته شدن ابهت پوشالی آمریکا پس از فتح لانه جاسوسی اتفاق افتاد و انقلاب سوم با حادثه 7 تیر و شهادت مظلومانه شهید بهشتی و 72 تن از یارانش به وقوع پیوست و طومار جهنمی منافقان و لیبرال‌ها را در هم پیچید.

بیشتر بخوانید

وی افزود: شهید بهشتی نماد جریان شناسی است و به عنوان قطب نمای انقلاب است که در هر عصری، با معیار و میزان قرار دادن او صحیح را از نادرست، مصلح را از مفسد، مخلص را از فرصت طلب، می‌توان بازشناخت.

امام جمعه قیدار افزود: یکی از کارهای ماندگار و بزرگ شهید بهشتی معماری قوه قضائیه در کشور بود.

وی با بیان اینکه شهید بهشتى شاخص جبهه انقلاب شد گفت: اما سئوال این است که چه خصوصیتى در شهیدبهشتى وجود داشت كه او را شاخص جبهه انقلاب قرار داد؟

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: دكتربهشتى البته، نبوغ و استعداد و حافظه شگفت‏انگیزى داشت از خاندان علم و اجتهاد بود. خودش مجتهد بود، در علوم جدید نیز به مدارج عالى رسیده بود. زبان عربى و انگلیسى و آلمانى را به‏خوبى مى‏دانست اما این ها نبود که بهشتی را شاخص انقلاب کرد بلکه وجود برخی ویژگی‌ها مثل طهارت روح، روحیه تعبد و بندگى‏، روحیه كار تشكیلاتى‏، مداراى‏ بى‏نظیر، قاطعیت و صلابت در پاسدارى از آرمان‏ها و پافشارى برآن‏ها، دشمن‏شناسى‏بى‏نظیر و بصیرت انقلابى، آینده نگرى، مدیریت‏ بى‏نظیر جهادى، ولایت‏پذیرى و اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و امام راحل او را شاخص قرار داد.

امام جمعه قیدار اذعان کرد: از دیدگاه اسلام منصب قضاوت ظریفترین، حساس ترین، مهمترین و خطیر‌ترین جایگاه‌ها در جامعه است. جامعه‌ای رنگ سعادت می‌بیند که قوه قضائیه عادل، مقتدر، توانمند، عالم و به روز داشته باشد.

وی بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی با عنوان سند تحول قضائی انجام گرفت و توانست به واسطه آن، اعتبار و اعتماد را به دستگاه قضا برگرداند و در جامعه امید ایجاد کند و کارنامه ایشان در این مدت کوتاه به ویژه در مبارزه با فساد اقتصادی و تاسیس مجتمع ویژه مبارزه با فساد اقتصادی و محاکمه دانه‌درشت‌ها، آقازاده‌ها و برخی مدیران و مسئولان، تلاش‌ برای پاکسازی درونی قوه قضاییه از عناصر و قضات فاسد، تحرکات میدانی ریاست قوه قضاییه و سرکشی سرزده به واحدهای قضایی و زندان‌ها و انجام سفرهای استانی، کاهش اطاله دادرسی، رفع موانع تولید ، اجرایی کردن برخی از قوانین بر زمین مانده بسیار درخشان است. 

حجت‌الاسلام موسوی یا بیان اینکه سند تحول قضایی در کشور در واقع منشور جامعی است که رویکردها و مأموریت‌های دستگاه قضا را با آسیب شناسی دقیق و بررسی نقاط ضعف و قوت، متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب معماری کرده گفت: دو هدف اصلی رضایتمندی مردم و دستیابی به عدالت را به عنوان چشم انداز، تعریف کرده است. 

وی تصریح کرد: با توجه به این که عملکرد دستگاه قضا بر عملکرد نظام تأثیرگذار است برای رسیدن به قوه قضائیه در تراز بیانیه گام دوم انقلاب حرکت جهادی و خستگی ناپذیر، اصلاحات درونی و بهبود و تعالی سازمانی در قوه قضاییه، توانمندسازی قضات، ورود نیروهای فاضل و جوان و انقلابی، قاطعیت در برخورد با متخلفان در درون دستگاه قضایی نیاز دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر