logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۰۹۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان خبر داد:

ورود 3 هزار و 148 پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی استان زنجان

ورود-3-هزار-و-148-پرونده-تخلفاتی-به-تعزیرات-حکومتی-استان-زنجان
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به تعداد پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: امسال 3 هزار و 148 پرونده به تعزیرات حکومتی استان زنجان وارد شده است.

<!doctype html>

بیشتر بخوانید

به گزارش موج رسا; رضا مظفری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان در مورد ورود تعزیرات حکومتی به معضل قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: قبل از سال 92 تعزیرات حکومتی در حوزه قاچاق کالا و ارز صلاحیت ثانوی داشت اما بعد از سال 92 با مصوبه مجلس تعزیرات حکومتی مستقیما با صلاحیت اولیه پرونده‌های قاچاق کالا و ارز را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه به جز کالاهای ممنوع پرونده همه کالاهای قاچاق و ارز وارد تعزیرات حکومتی استان زنجان می‌شود ادامه داد: رسیدگی به پرونده کالاهای ممنوعه در صلاحیت دادسرای انقلاب است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان در ادامه با اشاره به تعداد پرونده‌های ورودی به تعزیرات حکومتی استان زنجان عنوان کرد: سال گذشته 8 هزار و 379 پرونده به تعزیرات حکومتی استان وارد شده و 8 هزار و 475 فقره پرونده نیز مختومه شده که از این تعداد 149 مورد از پرونده‌ها از موجودی‌ سال 1400 بود.

مظفری با بیان اینکه مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی براساس شاخص‌های تعریف شده انجام می‌شود خاطر نشان کرد: شاخص رسیدگی به پرونده‌های کالا و خدمات و امور بهداشت و درمان 11 روز بوده و برای پرونده‌های قاچاق کالا و ارز 40 روز تعریف شده است.

وی با تاکید براینکه میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در استان زنجان 8 روزه است عنوان کرد: رسیدگی به پرونده‌ کالا و خدمات در استان زنجان در مدت 7 روزه و پرونده‌های امور بهداشت و درمان نیز 4 روزه و همچنین پرونده‌های کالا و ارز هم 29 روزه رسیدگی می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده‌ بلافاصله با ورود به تعزیرات حکومتی در دستور کار قرار می‌گیرد ادامه داد: برخی از پرونده‌ها مانند قاچاق خودرو لوکس نیاز به تحقیقات دارد و رسیدگی به این نوع پرونده‌ها زمانبر است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه امسال 3 هزار و 148 پرونده به تعزیرات حکومتی استان زنجان وارد شده است ابراز کرد: میزان پرونده‌های مختومه نیز 3 هزار و 170 فقره بوده که 53 فقره موجودی سال گذشته بوده است.

مظفری در ادامه محکومیت پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی استان را در سه ماهه نخست امسال 502 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیشترین پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی استان در حوزه کالا و خدمات بوده است.

وی خاطر نشان کرد: به ترتیب بیشترین پرونده‌های وارده تعزیراتی استان در حوزه‌های کالا و خدمات، قاچاق و ارز، امور بهداشت و دارو و درمان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تخلفات نانوایی‌ها در استان زنجان عنوان کرد: ‌کم‌فروشی عمده تخلفات نانوایی‌ها در زنجان بوده با متخلفان نانوایی‌ها نیز به جد برخورد می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به موضوع بازدانده بودن جرائم تعزیراتی گفت: در گذشته میزان جرائم تعزیرات حکومتی پایین بود اما در حال حاضر جرائم به شدت افزایش یافته و میزان جرائم کاملا بازدارنده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر