logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۰۹۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل زندان های استان زنجان:

توسعه فعالیت‌های فرهنگی برای زندانیان زنجان در اولویت قرار دارد

توسعه-فعالیت‌های-فرهنگی-برای-زندانیان-زنجان-در-اولویت-قرار-دارد
مدیر کل زندان های استان زنجان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در زندان زنجان گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی برای زندانیان زنجان در اولویت قرار دارد.

به گزارش موج رسا;حجت‌الاسلام حسین بنیادی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد بازداشتی‌های متهمین اغتشاشات سال گذشته اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کدام از متهمین در زندان نیستند و همه محکومان اغتشاشان با عفو رهبری از زندان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه در خصوص اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه اشغالزایی برای زندانیان گفت: یکی از اولویت‌های این سازمان موضوع ایجاد اشتغال برای زندانیان است که خوشبختانه در استان زنجان برنامه‌ریزی جدی در مورد اشتغال زندانیان انجام شده است.

مدیر کل زندان های استان زنجان با بیان اینکه 3 نوع اشتغال برای زندانیان انجام شده که اشتعال نشسته یکی از این موارد است افزود: در این طرح زندانیان داخل بند خودشان روی تخت فعالیت می‌کنند که این افراد سازماندهی شدند و کارهای تولیدی آنها خریداری می‌شود تا معیشت خانواده زندان نیز با این کار تامین شود.

وی با بیان اینکه اشتغال کارگاهی از دیگر مواردی که در دستور کار بوده که در این طرح زندانیانی که شرایط دارند از طریق شورا زندان شناسایی شده و در این راستا بکارگیری می‌شوند ابراز کرد: در این طرح زندانیان در کارگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند.

حجت‌الاسلام بنیادی همچنین در خصوص طرح اشتغال اعزام به کار زندانیان نیز گفت: اجرای این طرح از نظر قضایی مشکلی ندارد که در این طرح زندانیانی که واجب شرایط باشند و درون زندان هم مشکلی نداشته باشند از طریق شورای زندان و موافقت مقامات قضایی شناسایی می‌شوند و این افراد در بیرون از زندان با انعقاد قرارداد با کارخانه‌ها مشغول به کار می‌شوند.

وی در ادامه همچنین با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در زندان نیز گفت: در این راستا آموزش‌های قرآنی را داریم کلاس‌ها در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی و حفظ برگزار می‌شود.

مدیر کل زندان های استان زنجان خاطر نشان کرد: بالای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در رشته حفظ شرکت کرده‌اند و در مسابقاتی منطقه‌ای و استانی شرکت داشته‌اند.

وی گفت: در بحث کتابخوانی بیش از ۱۳هزار جلد کتاب فقط در یک زندان زنجان داریم و این کتاب‌ها به ۲ گونه در زندان استفاده می‌شود که زندانیان ثبت‌نام می‌کنند و فضای کتابخانه را می‌بینند و از امکانات کتابخانه استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام بنیادی از افتتاح صدا و سیمای زندان مرکزی نیز خبر داد و گفت: اقدام خوبی که انجام شده از استان‌های برتر هم هستیم بحث افتتاح صدا و سیمای زندان مرکزی است این کلاً مخصوص زندان است و از طریق تلویزیون‌های خود زندان است و امکان پخش زنده هم وجود دارد و هم تولید محتوا تولید شده در این بستر برای زندانیان پخش می‌شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر