logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۰۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو مجلس خبرگان رهبری:

تحریم‌های جدید آمریکا نقض روح و جسم برجام است/ وفاداری به این پیمان جز مشروعیت بخشیدن به این نقض عهدها معنای دیگری ندارد

تحریم‌های-جدید-آمریکا-نقض-روح-و-جسم-برجام-است-وفاداری-به-این-پیمان-جز-مشروعیت-بخشیدن-به-این-نقض-عهدها-معنای-دیگری-ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحریمهای جدید آمریکا و نقض آشکار برجام گفت: ادامه وفاداری به این پیمان جز مشروعیت بخشیدن به این نقض عهدها معنای دیگری ندارد.

آیت‌الله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تحریم‌های آمریکا اظهار کرد: آمریکایی‌ها تحریم‌هایی که به نظر خودشان بی‌سابقه بوده را علیه ایران در کنگره و سنا به تصویب رساندند و برای نهایی شدن فقط امضای ترامپ را می‌خواهد.

وی افزود: طبق شهادت کارشناسان و مسئولان کشورمان این تحریمها هم روح برجام و هم جسم برجام را نقض کرده است و از نگاه تمام کارشناسان آمریکا نسبت به برجام عدم تعهد خود را اثبات کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه پیمان شکنی آمریکا بارها برای ایران اثبات شده است، عنوان کرد: هیچ تردیدی وجود ندارد که تحریمهای جدید آمریکا نقض آشکار برجام به شمار می‌رود.

وی با توصیه به دولتمردان برای مقابله اینگونه اقدامات و عهدشکنی‌های آمریکا تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن در جایی که دشمن نقض عهد می‌کند، وظیفه ما نیز این است که برای آن پیمان ارزشی قائل نباشیم.

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با بیان اینکه در صورت اجرای این تحریمها خروج از برجام در دستور کار دولت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پذیرش برجام که محدودیت‌های زیادی را برای کشور ما به ارمغان آورد به خاطر این بود که تحریمها برداشته و فشارها از کشور کاسته شود.

وی ادامه داد: ما با پذیرش همه تعهدات و انجام تمام تکالیف پیش‌بینی شده برجام به قصد اعتماد سازی زمینه را برای نقض عهد دشمن فراهم کردیم، دشمنی که رهبر معظم انقلاب هشدار داده بودند که نباید به او اعتماد کرد به صورت صریح برجام را نقض می‌کند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ادامه وفاداری به این پیمان جز ذلت پذیری و جز مشروعیت بخشیدن به این نقض عهدها معنای دیگری نخواهد داشت.

وی بیان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند و قرآن نیز به ما هشدار داده نباید به تعهدات استکبار دلخوش کرد اما متاسفانه برخی از مسئولین قبل از آنکه آمریکا تعهدات خودش را عمل کند با تکیه بر عهد و پیمان او تعهدات جمهوری اسلامی را اجرا کردند.

آیت‌الله حاج ابوالقاسم با انتقاد از نحوه تنظیم برجام اظهار داشت: متاسفانه قرارداد طوری تنظیم شد که زمینه نقض عهد برای استکبار جهانی در این قرارداد فراهم بود و به طور طبیعی با توجه به خوی استکباری آمریکا توقع می‌رفت که این نقض عهدها اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: مسئولان ما در به سرانجام رساندن برجام شتابزده عمل کردند و باید مسئول این اتفاقاتی که رخ می‌دهد، باشند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر