logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۰۹۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان در گفتگو با موج‌رسا:

برگزاری جشنواره‌های مختلف گامی در راستای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ روستاها+عکس

برگزاری-جشنواره‌های-مختلف-گامی-در-راستای-معرفی-ظرفیت‌ها-و-توانمندی‌-روستاها+عکس
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان با بیان اینکه کارناوال گردشگری به اولین کمپین گردشگری روستای حاجی سیران در بخش قره پشتلو زنجان با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف گامی در راستای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاها است.

مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: کارناوال گردشگری به اولین کمپین گردشگری روستای حاجی سیران در بخش قره‌پشتلو زنجان برگزار شد که با کارناوالی از آیین‌های بومی و محلی میزبان مسافران و گردشگران به استان زنجان شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان در زنجان و زیبایی‌های فرهنگی و آیینی این شهرستان و روستاهایش باعث شده تا گردشگران بسیاری به این منطقه سفر کنند. رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان گفت: سعی کردیم با اجرای این جشنواره‌ها به گردشگران توصیه کنیم که به سمت روستاها بروند و از آن فضای گردشگری و آئین، آداب و رسومی که در روستاها وجود دارد بیشتر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در اجرای این برنامه علاوه بر نمایش آیین‌های اصیل روستای حاج سیران بخش قره پشتلو شهرستان زنجان همراه با ساز و نوای محلی، کارناوال خودرویی، بازی‌های بومی محلی، پروازبادبادک، اجرای بازی محلی دارت و طناب کشی، برپایی غرفه محصولات کشاورزی، لبنی، صنایع‌دستی و پخت آش و نان محلی هم اجرا شد.

باقری اذعان کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف موجب معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاها، توسعه صنعت گردشگری، رونق اقتصادی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و انگیزه بیشتر در میان کشاورزان و تولیدکنندگان می‌شود.

این جشنواره به همت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان و بسیح حمزه سید الشهدای(ع) اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان و سایر ارگان‌های دولتی شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر