logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۰۹۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

دشمنان همواره در صدد ضربه زدن به انسجام جامعه اسلامی هستند

دشمنان-همواره-در-صدد-ضربه-زدن-به-انسجام-جامعه-اسلامی-هستند
امام جمعه زنجان با بیان اینکه وحدت بزرگترین نعمت برای جامعه و تفرقه بزرگترین خطر است گفت: دشمنان همواره در صدد ضربه زدن به انسجام اسلامی هستند.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با بیان اینکه وحدت بزرگترین نعمت برای جامعه و تفرقه بزرگترین خطر است، اظهار کرد: از جمله اعمالی که در میان همه مسلمانان وحدت وجود دارد، اعمال حج است اگر در این مسئله منشاء اختلاف وجود داشت، محل جنگ و نزاع می‌شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: همدلی و همسو بودن همراه با معرفت، دین و اخلاق، نقطه مقابل جدال و تفرقه بوده و پیروی از ولایت و امامت موجب وحدت و عامل نجات کشور است.

خاتمی با تاکید بر اینکه جامعه برای توسعه و پیشرف نیاز به انسجام و وحدت دارد، ادامه داد: دشمن همواره در تلاش برای ضربه زدن به وحدت و انسجام جامعه اسلامی بوده و باید در مقابل توطئه‌های دشمنان هوشیار باشییم.

امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام راحل در سال هفتم تیر ۶۰، گفت: تعدادی زیادی از خدمتگزاران صدیق انقلاب در این واقعه به شهادت رسیدند.

خاتمی افزود: گروه‌های صلح و سازش در پرونده‌های قضایی فعالیت می‌کنند که در زمان قدیم به صورت کدخدا منشی بود و با تداوم چنین اقداماتی، تعداد پرونده‌ها کاهش می‌یابد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه فعالیت‌ها و اقدامات قوه قضائیه به ویژه در استان مایه خشنودی است، گفت: بیش از ۱۱ میلیارد تومان در شرایط اقتصادی کنونی در استان از طریق گلریزان جمع آوری شد که اقدامی شایسته توسط مردم نوعدوست استان بود.

خاتمی در ادامه با بیان اینکه معضل مواد مخدر و اعتیاد به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه بشری است، افزود: یکی از مشکلات کنونی کشور و جهان موضوع مواد مخدر است که به دنبال خود، مشکلات اجتماعی، اقتصادی و خیانت‌ها و جنایت‌ها را به بار می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه ارائه آموزش‌ها به ویژه شهامت نه گفت به فرزندان امری مهم و ضروری است و باید خانواده‌ها آن را جدی بگیرند، ادامه داد: انواع مواد مخدر با عناوین فریبنده مختلف تبلیغ می‌شود و قشر جوان و نوجوان را مورد هدف قرار داده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر