logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۰۹۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان:

میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری زنجان به ۸۰ روز کاهش یافته است

میانگین-رسیدگی-به-پرونده‌ها-در-دادگستری-زنجان-به-۸۰-روز-کاهش-یافته-است
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه محوری‌ترین ویژگی دادگستری رسیدگی به مراجعات و پرونده‌ها است گفت: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری زنجان، ۸۰ روز است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر امروز مصادف با 2 تیر ماه سال  1402 در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان ضمن گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه، با بیان اینکه اجرای عدالت یک فضیلت بوده که باید در این خصوص تلاش بیشتری شود اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه دومین محور فعالیت دادگستری استان زنجان است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در عین حالی که معتقد هستیم باید با کسانی که هنجارها و ارزش‌های اسلامی را رعایت نمی‌کنند و حرمتی برای دیگری قائل نیستند و پا را فراتر از قانون می‌گذارند، قاطعانه برخورد کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم، کنترل ورودی پرونده‌ها از جمله اقدامات مهم سازمان دادگستری استان زنجان است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی ابراز کرد: محور سوم فعالیت دادگستری استان زنجان، اصلاح نظام دادرسی است و با توجه به اینکه برخی از شهروندان از اعطاء دادرسی مکدر شده بودند زمان رسیدگی به پرونده‌ها را کاهش داده شد به طوری که اکنون میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در استان زنجان، ۸۰ روز  و در کل کشور بیش از ۱۰۰ روز گزارش شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه که تعداد شعب دادگستری استان زنجان کاهش پیدا کرده و در نتیجه رسیدگی‌ها کیفیت پیدا کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: استان زنجان، اولین استانی است که پرونده‌های رسوبی، معوق که بیش از یک سال در دستگاه قضایی استان وارد شده و تصمیمی برای آنان اتحاد نشده را کاهش داده است.

حجت‌الاسلام نیارکی اضافه کرد: محور چهارم فعالیت دادگستری، استفاده از فناوری‌های نوین است که اکنون همه پرونده‌های دادگستری به صورت مکانیزه رسیدگی می‌شود و ارتباط دادگستری با کارشناسان، شرکا و سایر دستگاه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی گفت: ۱۵ درصد پرونده‌های دادگستری به صورت رسیدگی بدون کاغذ رسیدگی شده و بیش از ۷۰ هزار مورد در رسیدگی دقیق به پرونده‌ها به صورت آنلاین استعلام شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان  عنوان کرد: محور ششم فعالیت دادگستری استان را تقویت و ارتقاء نظام مالکیت دانست و محور هفتم نیز حمایت از فعالیت‌های اقتصادی بوده که در این راستا ۱۰ شرکتی که کاملا غیرفعال بود به چرخه تولید بازگشتند و بیش از یک هزار اشتغال ایجاد شده است.

حجت الاسلام نیارکی ابرازکرد: محور هشتم فعالیت‌ دادگستری استان زنجان، توجه به زندان، زندانیان و خانواده این افراد بوده و محور نهم نیز ارتباط با مردم و نخبگان است که توانستیم سال گذشته بیش از ۳۵ هزار ملاقات را با مردم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: توجه به حقوق عامه یکی دیگر از مسائل مهم در دادگستری استان زنجان است و محور یازدهم، آموزش‌های حقوقی و ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی مردم در مسائل عمومی است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: بخش اعظم تشکیل پرونده به آگاهی نداشتن مردم از مقررات حقوقی بازمی‌گردد و در این خصوص سامانه ۱۲۹ راه‌اندازی شد و ۲۷ هزار و ۴۸۵ مراجعه کننده را به مسیر درست پرونده را طی کردند.

حجت الاسلام نیارکی افزود: راه‌اندازی کلینیک‌های حقوقی در مساجد، قاضی مدرسه را در سال جاری تقویت خواهند شد و امید است با اقدامات همکاران شرمنده آحاد مردم نباشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر