logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۰۹۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

پیش‌بینی تحویل ۱۷۰ هزار تن گندم به سیلوها در شهرستان خرمدره

پیش‌بینی-تحویل-۱۷۰-هزار-تن-گندم-به-سیلوها-در-شهرستان-خرمدره-
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه ۱۵۶ هزار هکتار از اراضی خرمدره زیر کشت گندم رفته است گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷۰ هزار تن گندم در شهرستان خرمدره تحویل سیلوها شود.

علیرضا اسدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بیش از ۶ هزار هکتار گندم آبی و بیش از ۱۵۰ هزار هکتار نیز گندم دیم در سطح مزارع شهرستان خرمدره کشت شده است‌.

بیشتر بخوانید

وی افزود: به دلیل بارش‌های خوب رخ داده در سال جاری مزارع بسیار باکیفیت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره با بیان اینکه مزارع به طور مستمر توسط ۱۰ اکیپ بخش خصوصی و ۱۰ اکیپ بخش دولتی پایش شدند گفت: به دلیل اینکه سطح مبارزه با سن مادر بالا و در حدود ۲۶ هزار هکتار بود خود دلیلی شد تا سطح مبارزه در پوره گندم به شدت پایین آید چراکه با از بین رفتن یک سن مادر تعداد زیادی پوره سن تولید نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه و استفاده بیش از حد سم توصیه نمی‌شود یاداور شد: زمانی مبارزه لازم می‌باشد که به حد دستورالعمل وزارتی رسیده باشد به همین دلیل استفاده بالا از سم در مبارزه جزو اهداف سازمان جهاد کشاورزی نیست.

اسداللهی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷۰ هزار تن گندم تحویل سیلوها شود.

وی با بیان اینکه معمولا به لحاظ تعداد کمباین در شهرستان کمبودی وجود ندارد و البته در کنار این ۱۵ تا ۲۰ درصد کمباین‌های موجود، کمباین مهاجر نیز وارد شهرستان می‌شود گفت: وضعیت شهرستان به لحاظ وجود کمباین مناسب است، با این وجود یک اکیپی در سطح شهرستان به عنوان اکیپ رانندگان کمباین فعال است که بر روی کار و عملکرد کمباین‌های منطقه نظارت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره یادآور شد: توصیه به کشاورزان شهرستان این است تا با همکاران در ۷ مرکز جهاد کشاورزی و شرکت‌های خدمات حمایتی کشاورزی ارتباط کافی داشته باشند تا اگر موقعی کمباینی عملکرد نامناسبی داشت سریعا موضوع گزارش داده شود. اگر کمباینی توجه کند و مشکلات را رفع کند همراهی خواهد شد اما اگر نسبت به رفع ایراد کمباین اقدام نکند اجازه ادامه فعالیت داده نخواهد شد.

وی اذعان کرد: ناوگان کمباین‌های شهرستان نوسازی شده، دقت در نظارت بر برداشت گندم بیشتر شده، اکیپ‌های رانندگان ماهر نیز تذکرات را به رانندگان بخش خصوصی می‌دهند و از همه مهمتر کشاورز بسیار اگاه شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر