logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۰۸۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

اوکراین می‌داند هیچ شانسی در برابر روسیه ندارد

اوکراین-می‌داند-هیچ-شانسی-در-برابر-روسیه-ندارد
رئیس جمهوری روسیه با اعلام اینکه ارتش اوکراین از آغاز ضد حمله، ۲۴۵ دستگاه انواع تانک و ۶۷۸ خودروی زرهی را از دست داده، گفت: به لطف شجاعت سربازان و آمادگی فرماندهان ما برای دفع هرگونه اقدام تهاجمی، نظامیان اوکراینی متوجه شدند که "هیچ شانسی ندارند".

به گزارش موج رسا; به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بر این عقیده است که نیروهای نظامی اوکراینی به خوبی می‌دانند که آنها هیچ شانسی در برابر نیروهای مسلح روسیه ندارند. پوتین امروز، چهارشنبه، در پایان نشست خود با فارغ التحصیلان دانشگاه‌های نظامی روسیه، در پاسخ به سئوال خبرنگاران گفت: «به لطف شجاعت و قهرمانی رزمندگان ما و آمادگی فرماندهان روس برای دفع هرگونه اقدام تهاجمی علیه روسیه، به عقیده من، دشمن هیچ شانسی در برابر ما ندارد. آنها هم این را درک می کنند و به همین دلیل است که اکنون به دست و پا افتاده‌اند.» 

بیشتر بخوانید

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سئوالی درباره روند ضد حمله، توضیح داد: «در حال حاضر عناصر جداگانه ای از درگیری‌های نظامی در حال وقوع است: گلوله باران، شناسایی در حال اقدام"، ولی یک بار دیگر تکرار می‌کنم هنوز هیچ اقدام تهاجمی فعالی انجام نمی‌شود.

پوتین یادآور شد: «به نظر می رسد دشمن اکنون واحدهایی را که متحمل خسارات جدی شده‌اند را در یگان‌های جدید ترکیب کرده و در حال بازیابی توان رزمی است.  البته آنها از تلفات در مقیاس بزرگ در آینده می ترسد، برای اینکه این مسئله می تواند نه تنها منجر به از دست دادن پتانسیل تهاجمی شود، بلکه منجر به از دست دادن توانایی رزمی کلی ارتش شود.» پوتین تاکید کرد که "البته در این وضعیت چیزی برای فکر کردن وجود دارد."

پوتین از انهدام 245 تانک و 678 خودروی زرهی نیروهای مسلح اوکراین خبر داد

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال دیگری اعلام کرد که از زمان شروع ضد حمله تا شب 21 ژوئن، نیروهای مسلح اوکراین، تعداد 245 دستگاه تانک و 678 خودروی زرهی را از دست داده‌اند. به گفته وی، در میان تجهیزات نظامی میخکوب شده در روی زمین، تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان، تجهیزات فرانسوی و خودروهای زرهی آمریکایی نیز وجود دارد.

ولادیمیر پوتین افزود:  اکنون نیروهای روس به دلیل تلفات سنگین پرسنلی و تجهیزات نیروهای نظامی اوکراین، شاهد آرامش در ضدحمله اوکراین هستند. به همین دلیل اکنون هیچ عملیات تهاجمی فعالی انجام نمی شود. البته در عین حال، شاهد هستیم که توان بالقوه تهاجمی دشمن هنوز به پایان نرسیده است.  به عقیده وی، نیروهای مسلح اوکراین در حال استفاده از از ذخایر استراتژیک این کشور در جریان  ضد حمله هستند. البته ما معتقدیم که چنین تلفاتی به نیروهای مسلح اوکراین در آینده ممکن است منجر به از دست دادن توان رزمی آنها شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر