logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۰۸۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دادگستری استان زنجان:

اقدامات خوبی در رسیدگی به پرونده‌های فساد در زنجان انجام شده است

اقدامات-خوبی-در-رسیدگی-به-پرونده‌های-فساد-در-زنجان-انجام-شده-است-
رئیس دادگستری استان زنجان با بیان اینکه اجرای احکام برای ۳۹ هزار و ۲۲۹ پرونده‌ انجام شده است گفت: دادگستری زنجان در رسیدگی به پرونده‌های فساد سربلند است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با تبریک سالروز ازدواح امیر مومنان با حضرت فاطمه زهرا(س) که به روز ازدواج نامگذاری شده است اظهار کرد: جوانان زندگی امام علی(ع) با حضرت فاطمه زهرا(ع) را الگوی خودشان قرار دهند.

بیشتر بخوانید
وی در ادامه با اشاره به تاثیر رسانه‌ها در افکار عمومی جامعه عنوان کرد: رسانه‌ها پر قدرت‌ترین جریان‌ها را وادار به پاسخگویی می‌کنند و برد رسانه‌ها در جامعه بسیار بالا بوده و باید از این ظرفیت به خوبی در جامعه استفاده شود.
رئیس دادگستری استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در استان زنجان همزمان با هفته قوه قضائیه ۲۱۳ برنامه مختلف برگزار می‌شود ادامه داد: دیدار با امام جمعه زنجان، بازدید و بررسی و حل مشکل‌ واحدهای تولیدی استان زنجان، گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری همایش سراسری با حضور کارکنان دادگستری زنجان، برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه‌ استان زنجان از برنامه‌های مهم هفته قوه قضائیه در استان زنجان است.
وی بیان داشت: امیدواریم خروجی برنامه‌های هفته قوه قضائیه منجر به رضایت‌مندی عموم مردم شود.
حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی با تاکید براینکه در اجرای برنامه‌ها دادگستری استان زنجان جزو ۱۰ استان برتر کشور است ادامه داد: استان زنجان در کاهش ورودی پرونده‌ها و صلح و سازش وضعیت خوبی دارد و در کاهش پرونده‌های معوق رتبه اول کشور را کسب کردیم.
وی در ادامه با اشاره به روند رسیدگی به پرونده‌های ورودی به دادگستری استان زنجان بیان داشت: سال گذشته ۳۰۷ هزار و ۸۴۷ پرونده در استان زنجان رسیدگی و مختومه شده که‌ در واقع کار جهادی در این حوزه انجام شده است.
رئیس دادگستری استان زنجان با تاکید براینکه اجرای احکام برای ۳۹ هزار و ۲۲۹ پرونده‌ انجام شده است افزود: در این حوزه جزو استان‌های اول در کشور هستیم و هم اکنون نیز ۵ هزار پرونده در انتظار اجرای احکام قرار دارد.
وی با تاکید براینکه ۵۸ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است عنوان کرد: ۷ مورد از این پروند‌ه‌ها مربوط به پرونده‌های قتل بود.
حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی در ادامه با اشاره به اینکه پیشگیری هزینه کمتری دارد ادامه داد: در حوزه پیشگیری اقدامات خوبی انجام شده اما پیشگیری اقدام فراقوه‌ای بوده و دستگاه‌های مختلفی در آن دخیل هستند.
وی با اشاره به اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌ها روند کاهشی داشته است ابراز کرد: رسیدگی به پرونده‌ها به ۲۲ روز کاهش یافته که رتبه استان زنجان در این بخش پایین‌تر از میانگین کشوری است.
 
رئیس دادگستری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به شهر کریمان معروف و خیرین همیشه پای کار هستند افزود: سال ۱۴۰۱ به کمک خیرین ۱۱ میلیارد تومان به منظور آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری شد.
وی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین الکترونیکی در رسیدگی به پرونده‌ها یکی از اقدامات خوبی که در استان زنجان در دستور کار قرار گرفته است ابراز کرد: استفاده از این فناوری موجب رضایت‌مندی مراجعین دادگستری زنجان شده است.
حجت‌الاسلام نیارکی در ادامه با تاکید براینکه دادگستری زنجان در بحث مبارزه با فساد سربلند است و در این حوزه اقدامات برجسته‌ای انجام داده است افزود: دادگستری زنجان در این راستا با شجاعت و اقتدار تمام پرونده‌های فساد را رسیدگی می‌کند.
وی در ادامه همچنین به رسیدگی به پرونده تخلفات پایین کوه زنجان گفت: این موضوع با حساسیت تمام مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.
صادقی‌نیارکی با اشاره به دستگیری‌ها اغتشاشات سال گذشته گفت: بیش از ۷۰۰ نفر اعم از متهم و محکوم که دستگیر شده بودند مشمول عفو اسلامی قرار گرفتند.
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر