logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۰۸۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان:

سد تالوار تامین کننده بخشی از آب شرب شهرستان خدابنده است

سد-تالوار-تامین-کننده-بخشی-از-آب-شرب-شهرستان-خدابنده-است
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه سد تالوار تامین کننده بخشی از آب شرب شهرستان خدابنده است گفت: این سد آب شرب و کشاورزی سه استان همدان، زنجان و کردستان تامین می‌کند.

به گزارش موج رسا; اکبرباقری، امروز ۲۸ خرداد ماه در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به پیشرفت طرح سد بلوبین در دولت سیزدهم اظهار داشت: در طول سال‌های ۸۸ تا ۱۴۰۰ این پروژه ۵۸ درصد پیشرفت داشت که در حال حاضر به پیشرفت ۷۴ درصدی رسیده است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه سد بلوبین تامین کننده آب دو شهر ایجرود و حلب و 92 روستای این دو منطقه خواهد بود گفت: اعتباراتی که برای این پروژه هزینه و جذب شده است در 12 سال گذشته حدود 146 میلیارد ریال بود که این میزان در دوسال اخیر 192 میلیارد ریال است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: علاوه بر جذب اعتبارات از محل منابع عمومی، در راستای تشریح عملیات اجرایی مبلغ ۱۵۳۰ ریال از طریق ماده ۵۶ قانون الحاق و انعقاد قرار داد با بانک صادرات کشور جذب خواهد شد.

وی در خصوص سد مراش نیز اذعان کرد: این سد با ذخیره ۴۰ میلیون متر مکعب؛ تامین کننده آب شهرهای ماهنشان و دندی و 122 روستای حوزه این دو منطقه است است.

باقری تصریح کرد: این سد در حال حاضر ۶۵.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حجم تنظیمی سالانه آن ۲۶.۹ میلیون متر مکب بود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در خصوص سد ایالو نیز یاداور شد: این پروژه در حال حاضر 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تامین کنند آب شهر دندی و 30 روستای اطراف این منطقه است که در حال حاضر نیز این سد 3.2 میلیون متر مکعب آب دارد. و میزان حجم جریان تنظیمی سالانه ۲.۵ میلیون متر مکعب است.

وی با اشاره به وضعیت پروژه سد مشمپا یاداور شد: این پروژه در حال حاضر 39 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

باقری با اشاره به اینکه سد تالوار برای سه استان همدان، زنجان و کردستان پوشش صنعتی، کشاورزی و شرب را خواهد داشت، گفت: سد تالوار از پیشرفت فیزیکی 82 درصدی برخوردار است.

وی بیان کرد: سهم زنجان از سد تالوار فعلا ۱۰ میلیون‌متر مکعب برای تامین اب شرب شهرستان خدابنده است.   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر