logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۰۸۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خبر داد:

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه ولایت در استان زنجان

برگزاری-ویژه-برنامه‌های-دهه-ولایت-در-استان-زنجان-
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی زنجان گفت: همزمان با عید غدیر خم با همراهی هیئات، کانون‌های فرهنگی و گروه‌های مردمی برنامه‌های مختلفی در سطح استان زنجان برگزار می‌شود.

بهزاد طارمی در گفت‌وگو با موج رسا; اظهار کرد: برگزاری جلسات هماهنگی و پیش‌بینی برنامه‌ها از دو ماه گذشته شروع شده و بر مردمی‌سازی برنامه‌ها از طریق مساجد و گروه‌های مردمی به طور اعم و هیئت‌ها، گروه‌های جهادی و بسیج تاکید مضاعف شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: راه‌اندازی پویش «عهد اخوت» میان مردم مومن و خداجو در محلات و مساجد سطح استان، توزیع نان صلواتی با هماهنگی تعدادی از نانوایی‌های منتخب شهرها، کمک‌های مؤمنانه و اطعام مستمندان و فقرا به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه مساجد، هیئت‌ها و گروه‌های مردمی و جهادی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مساجد، محلات و معابر عمومی با همکاری اقشار مختلف مردم، آذین بندی معابر و محلات و ادارات و خیابان‌ها و … با تزیینات شهری و روستایی، گشودن سفره‌های عیدانه به مناسبت عید سعید غدیر در منازل با محوریت کودکان و نوجوانان است.

وی ادامه داد: تجلیل و تکریم و بازدید از سادات معزز در سراسر استان، برگزاری کارگاه‌های غدیر شناسی با حضور کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه، برگزاری جشنواره‌های تخفیف کالا از سوی اصناف و اعزام مبلغان غدیر به روستاها و دهستان های فاقد روحانی مستقر، برگزاری برنامه‌های شبی با قران با محوریت تلاوت و تفسیر آیات ولایت و برگزاری مسابقات کتابخوانی و فرهنگی و هنری و ورزشی و تاکید بر عمل و سنت هدیه دادن و صله ارحام، … از مهمترین برنامه‌های استانی عید غدیر است.

طارمی افزود: اطعام علوی یکی از مهترین این برنامه‌ها است که طی آن 100 هزار پرس غذا توسط ایستگاه‌های صلواتی، مواکب و گروه‌های جهادی توزیع می‌شود.

بهزاد طارمی با بیان اینکه دیگر برنامه مد نظر جشن نگین ولایت است، گفت: این برنامه توسط مساجد، کانون‌ها و هیئات به صورت محله‌ای برگزار می‌شود که در این راستا 300 جشن پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: برنامه دیگر مواسات علوی است که با وجود کاهش کرونا اما هنوز توسط گروه‌های جهادی در حال اجرا است و در قالب آن بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان تصریح کرد: ایستگاه‌های علوی دیگر برنامه‌ای است که در این قالب 20 موکب برپا خواهد شد و اقدام به پخش نواهای علوی، پذیرایی فرهنگی و اطعام می‌کند.

بهزاد طارمی خاطرنشان کرد: دیدار با سادات برنامه دیگری است که در این قالب 40 تجمع سادات به صورت منطقه‌ای و 3 تجمع بزرگ سادات در مراکز شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

همچنین علاوه بر هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی، برنامه‌ریزی صورت گرفته تا عموم مردم ولایی استان نسبت به انجام مراسمات و برنامه‌های شاد به کاروان منادیان غدیر بپیوندند.

طارمی در پایان بر لزوم هماهنگی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در راستای امر مردمی سازی و راهبری جریان غدیر تاکید کرد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر