logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۰۸۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

۷۵ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان زنجان محقق شده است

۷۵-درصد-از-اعتبارات-سفر-رئیس-جمهور-به-استان-زنجان-محقق-شده-است
استاندار زنجان با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات استان از محل سفر ریاست جمهوری است گفت: مصوب تعهد سازمان برنامه و بودجه ۲ هزار میلیارد تومان است که تا حال حاضر یک هزارو ۵۶۰ میلیارد تومان به عبارتی در حدود ۷۵ درصد محقق شده است.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز ۲۷ خرداد در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در استانداری زنجان برگزار شد اظهار داشت: در چند سال گذشته تلاطم‌های اقتصادی در کشور زیاد بود که گذر از این شرایط نیازمند تمهیدات ویژه است، عدم همخوانی بودجه عمومی تمام استان‌ها در تمام کشور با پروژه‌هایی که گاها برخی از آن‌ها از نیمه دوم دهه ۸۰ آغاز شده، کاملا خود را نشان داده است به همین دلیل باید در بوجه‌ریزی با توجه به پروژه‌های نیمه کاره باهوش عمل کنیم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این امر علاوه بر اینکه نیازمند نگاه متفاوت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است گفت: باید مدیران نیز نسبت به استفاده بودجه‌های ستادی خود به شکل دیگری نگاه کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ما مراکز و منابع و محل‌هایی برای بوجه‌های عمرانی داریم که یکی اصلی‌تربن آن‌ها بودجه عمومی است یاداور شد: از لحاظ بودجه وضعیت استان خوب نیست اما با تلاش انجام شده در سال گذشته اتفاقات مثبت رخ داد، اعتبارات هزینه‌ای از رتبه ۲۶ به ۲۳ رسید که این اقدام انرژی‌های خاص برده است. 

وی عنوان کرد: بودجه استان در تمام شاخه‌ها تکان خورده در بحث بودجه تملک نیز از ۲۷ به ۲۶ و در اعتبارات استانی نیز از ۲۶ به ۲۱ رسیده‌ایم با این وجود هزینه‌ها نیز بالاتر رفته است.

افشارچی با اشاره به اینکه در اعتبارات هزینه‌ای سهم استان از بودجه کشور ۲.۱۵ درصد شده است گفت: درصد جمعیت استان ۱.۳، درصد مساحت استان نیز ۱.۳ است اما تملک ۱.۶۵ درصد و اعتبارات استانی ۲.۹۰۰ است و تغییر یافته و باید ادامه دار باشد. 

وی ادامه داد: بخشی از بودجه در ارتباط با تلاشی است که مدیران برای اعتبارات ستادی انجام می‌دهند و این اتفاق می‌افتد، نکته‌ای که وجود دارد این است که دوستان بدانند در کجاها چه بودجه‌ای وجود دارد. 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید از ابتدای سال برای جذب بودجه تلاش کنیم گفت: هر چه میزان بودجه بالاتر برود جز امتیازات مدیر و شاخص‌‌های عملکردی مدیران خواهد بود. مثلا در حوزه آب و فاضلاب باید با وزیر دیدار کرد بنابراین باید بتوانیم حداکثر اعتبارات متمرکز را دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگری از اعتبارات از محل سفر ریاست جمهوری است گفت: مصوب تعهد سازمان برنامه و بودجه ۲ هزار میلیارد تومان است که تا حال حاضر یک هزارو ۵۶۰ میلیارد تومان به عبارتی در حدود ۷۵ درصد محقق شده است. ۴۹۰ میلیارد تومان تعهد استانی است که از این مبلغ حدود بیش از دویست میلیارد تومان محقق شده و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هنوز محقق نشده است. با این وجود سفر قریب الوقوع آقای منصوریان نیز به همین منظور است بنابراین یک سری از پروژه‌های زیرساختی استان باید از آورده سفر ریاست جمهوری مثل سد‌ها و راه‌ها متمم بخورد و باید بر روی آن تمروز شود.

استاندار زنجان گفت: بنابراین یکی دیگر از مراکز آورد استان ارزش افزوده و ماده ۳۹ قانون است که تا الان خوب عمل شده است. وی با بیان اینکه محل دیگر آورد بحث پسماند است که در مرحله جذب سرمایه گذار قرار دارد گفت: یکی از شاخص‌های مهم نیز در کنار امور مذکور، جذب سرمایه‌گذارها در حوزه‌های مختلف است با این حال باز کردن پای اعتبار به هر شکل به استان قابل تقدیر خواهد بود.

استاندار زنجان با اشاره به بحث مولد‌سازی گفت: با آمدن آقای قربانزاده به استان بخشی از مشکلات در استان حل شد، اما چون تجربه‌ای نداشتیم گام به گام در حال پیشرفت هستیم.

استاندار زنجان تاکید کرد: در بحث مولد‌سازی هر دستگاهی هر آنچه که ارایه دهد صرفا برای همان دستگاه هزینه خواهد شد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر