logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۰۷۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره برق ابهر در گفتگو با موج رسا :

بزرگترین نیروگاه خورشیدی شمال غرب در ابهر واقع است

بزرگترین-نیروگاه-خورشیدی-شمال-غرب-در-ابهر-واقع-است
رئیس اداره برق ابهر با بیان اینکه انرژی خورشیدی سهل الوصول تر و تامین آن ارزان تر از سایر انرژی هاست گفت: بزرگترین نیروگاه خورشیدی در ابهر احداث شده است.

محمدرضا یوسفی در گفت‌و‌گو با موج رسا; با بیان اینکه در دنیای امروز تامین انرژی برای صنایع مختلف و زندگی روزمره از اهمیت بسزایی برخوردار است اظهار کرد: از آنجایی که انرژی منابع فسیلی محدودند. باید از انرژی های تجدید پذیر استفاده کرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بحث تأمین انرژی از منابع تجدید پذیر همچون انرژی آب، باد، زمین گرمایی و خورشیدی بسیار مهم و کمک کننده است، گفت: منابع اینگونه انرژی‌ها نامحدود و پایدار است و تأمین انرژی از این منابع گامی مثبت در راستای کمک به حفظ و احیای محیط زیست است.

یوسفی با بیان اینکه انرژی خورشیدی سهل الوصول تر و تأمین آن ارزان‌تر از سایر انرژی‌ها است، گفت: در کشور ما نیز پتانسیل بسیار بالایی وجود دارد به گونه‌ای که در صورت بهره‌گیری مناسب از تمامی ظرفیت‌های موجود نه تنها نیازی به استخراج و فروش و نفت و گاز نداریم بلکه قادر به تأمین انرژی به سایر کشورها خواهیم بود.

یوسفی افزود: در شهرستان ابهر ۴ نیروگاه اعم از نیروگاه بادی در روستای علی آباد با ظرفیت تولید ۱۲۵ کیلووات، نیروگاه خورشیدی در کارخانه نساجی رازی با تولید ۷ مگاوات برق، نیروگاه خورشیدی در مجتمع نیکیان با تولید ۱۰۰ کیلووات و نیروگاه گازی سکوبنیان با تولید ۲ مگاوات احداث شده و فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: نیروگاه خورشیدی کارخانه نساجی رازی ابهر در قالب عقد قرارداد خرید تضمینی برق با شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان به نمایندگی از سازمان انرژی‌های ایران (سانا)، از سوی بخش خصوصی احداث شده است. 

یوسفی عنوان کرد: این نیروگاه با تولید بیش از ۱۱ گیگاوات ساعت انرژی بطور سالیانه، ضمن کمک به تامین تقاضا در ساعات پیک شبکه سراسری، قادر است مصرف سوخت‌های فسیلی را به میزان ۳.۹۵ میلیون مترمکعب کاهش دهد همچنین موجب صرفه جویی ۳ میلیون لیتری مصرف آب در سال، در فرآیند تولید برق کشور شده و مانع از انتشار ۹۵۹۸ تن گاز گلخانه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر