logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۰۷۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر کل انتقال خون استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

۲ هزار واحد خون به شبکه ملی خون رسانی کمک‌رسانی شد

۲-هزار-واحد-خون-به-شبکه-ملی-خون-رسانی-کمک‌رسانی-شد
مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه استقبال مردم برای اهدا خون در استان زنجان رو به افزایش است گفت: ۲ هزار واحد خون به شبکه ملی خون رسانی کمک‌رسانی شد.

سیامک اسدی در گفت وگو با موج رسا; با بیان اینکه خون و فرآورده‌های خونی از منابع انسانی به دست می‌آید اظهار کرد: سازمان انتقال خون یک سازمان حیاتی و حساس در حوزه سلامت می‌باشد که اهدا کنندگان خون سرمایه اصلی سازمان به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در طی سال‌های اخیر با وجود مشکلات مختلفی از جمله شیوع همه‌گیری کرونا به خاطر همراهی اهدا کنندگان و اعتماد متقابل که سازمان انتقال خون و جامعه شریف اهدا کنندگان وجود داشت کمبودی در تامین فراورده‌های خونی مورد نیاز به وجود نیامده است.

مدیر کل انتقال خون استان زنجان عنوان کرد: در سال 1401علاوه بر تامین فرآورده‌های خونی بیماران 6 هزار و 200 واحد خون به شبکه ملی خون رسانی کمک  رسانی شده است.

اسدی تصریح کرد: در سال جاری نیز علاوه بر تامین گروه خونی مورد نیاز استان در 3 ماه گذشته 2هزار واحد خونی به شبکه ملی خون رسانی کمک شده است.

وی افزود: در استان زنجان تلاش شده که فراورده‌های خونی سالم و با کیفیت تهیه شود و با حساسیت و دقت تمام در اختیار مراکز درمانی و بیماران نیازمند قرار گیرد.

مدیر کل انتقال خون استان زنجان ابراز کرد: انتقال خون بعنوان یک دستگاه کوچک،  کارآمد،  حساس و حیاتی در حوزه سلامت توانسته پاسخگو نیازهای مردمی باشد.

 اسدی ابراز کرد: سازمان انتقال خون استان زنجان توانسته با جذب نیروهای جوان و متخصص، به روز رسانی تجهیزات، به کارگیری و استفاده از فن آوری، ارتباط موثر با جامعه هدف، جامعه اهدا کنندگان و بیماران که به فراوردهایی خونی نیازدارند ارتباط قوی بر قرار کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر