logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۰۷۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

آئین ثبت ملی قصه گویی ایرانی در استان زنجان برگزار می‌شود

آئین-ثبت-ملی-قصه-گویی-ایرانی-در-استان-زنجان-برگزار-می‌شود
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه تابستان برنامه‌های متعددی در زنجان برگزار می‌شود گفت: آئین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در استان زنجان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علیرضا عیسی خانی در گفت‌وگو موج رسا; با بیان اینکه کانون پرورش فکری مفتخر است بعد از گذشت بیست‌وچهار دوره برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و بین‌المللی در سطح کشور را داشته است اظهار کرد: این مرکز موفق به ثبت ملی قصه‌گویی در پاسداری از میراث ناملموس ایران اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بر همین اساس، پیرو اقدام‌های پاسدارانه کانون پرورش فکری برای قصه‌گویی ایرانی، در روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۰ همزمان با آئین برگزاری مراسم ثبت ملی در ستاد و آغاز فعالیت‌های تابستان در مراکز، با حضور اعضای انجمن قصه‌گویی، قصه‌گویان، پیشکسوتان، مفاخر و هنرمندان استانی جشن گرامی‌داشت برگزار خواهد شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان عنوان کرد: همچنین این جشن در کانون استان کرمان بر مزار مطهر شهید قاسم سلیمانی «نماد قصه‌های ایثار و مقاوت»، در کانون خراسان رضوی و در حرم مطهر امام رضا(ع) «نماد قصه‌های دینی‌مذهبی» در کانون کرمانشاه در محل طاق بستان نماد «قصه‌های ملی و آیینی» و در یزد در خانه‌ی مهدی آذریزدی «پدر ادبیات کودک» و در گیلان به یاد برگزاری اولین جشنواره قصه‌گویی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عیسی خانی گفت: در عین حال، در مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور در همان تاریخ و ساعت اعلام شده زنگ قصه‌گویی نواخته و مربیان قصه‌گو برای اعضا قصه می‌گویند.

وی تصریح کرد: بر اساس این خبر، سخنرانی مدیرعامل کانون، رونمایی از لوح ثبت ملی قصه‌گویی، سخنرانی نماینده سازمان میراث فرهنگی، پاسداشت علی خانجانی نویسنده و پژوهشگر و مصطفی رحماندوست نویسنده کودک و نوجوان و اولین دبیر جشنواره قصه‌گویی، ارتباط تصویری با استان‌ها، پخش نماهنگ مستند جشنواره، اجرای قصه‌گویی و معرفی و دعوت از رئیس جشنواره بیست‌وپنجم از جمله برنامه‌هایی هست که در این آیین برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان افزود: این آیین در تهران ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب و در کلیه مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر