logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۰۷۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر زنجان خطاب به مدیریت بحران استان مطرح کرد:

بارش اخیر در زنجان سبب ایجاد سیل در شهر شد نه آبگرفتگی

بارش-اخیر-در-زنجان-سبب-ایجاد-سیل-در-شهر-شد-نه-آبگرفتگی
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای شهر زنجان با انتقاد از اینکه مدیریت بحران استان سیل اخیر در زنجان را آبگرفتگی عنوان می‌کند گفت: بارش اخیر در زنجان سبب ایجاد سیل در زنجان شد.

به گزارش موج رسا; سعید نجفی امروز ۲۱ خرداد ماه در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اظهار داشت: متاسفانه در سنوات گذشته ایجاد شهرک‌ها، بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها سبب بالا آمدن سیلاب در سطح شهر زنجان در روز‌های اخیر شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: شهرک نصر، شهرک فجر هیچ گونه مسیری برای انحراف آب حاصل از باران ندارد. با اینکه تعاونی‌های مختلف این شهرک‌ها را ایجاد کرده‌اند و باید زیرساخت‌ها را نیز ایجاد می‌کردند و در نهایت بعد از آماده‌سازی تحویل شهرداری می‌شد اما زیر ساخت همانند مسیر عبور اب سطحی ایجاد نشده است. بنابراین شهرداری وظیفه نگه‌داری دارد و در بحث ایجاد زیرساخت؛ وظیفه‌ای بر عهده شهرداری نیست. 

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای شهر زنجان گفت: عدم وجود زیرساخت سبب شد تا آب‌های بالادستی از شهرک فجر و نصر به سمت میدان ارتش، میدان مدرس و به پایین سرازیر شود و در نهایت در ایثار ۵ شهرک رجایی سیل به راه بیفتد بنابراین باید متذکر شد به این حجم آب نباید اسم آبگرفتگی نهاد بلکه سیل به راه افتاده بود.

وی اذعان کرد: نباید منتظر حادثه و اتفاقات ناگوار برای عده‌ای بود و سپس آن را به نام بحران یاد کرد. 

نجفی اذعان کرد: سیل بود که در پایین دست زنجان به راه افتاده و از پایین خط راه‌‌اهن می‌گذشت و کوی وحدت را تهدید می‌کرد، بنابراین نباید این سیل به نام آبگرفتکی تمام شود، بنابراین بهتر است دوستان بحران در صحبت‌های خود تجدید نظر کنند، با تمام این‌ها در این مسائل باید همگرایی ایجاد شود و نباید هر کس مسئولیت را از سر خود باز کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر