logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۰۷۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
شهردار زنجان:

شهرداری زنجان خانه ملت است

شهرداری-زنجان-خانه-ملت-است
شهردار زنجان با اشاره به شناسایی ۷۷ نقطه و حل مشکل ۶۳ نقطه که با هر بارش در شهر دچار آبگرفتگی می‌شد گفت: شهرداری زنجان خانه ملت است و هر جا نیاز به کمک باشد در خدمت مردم خواهد بود.

به گزارش موج رسا; علیرضا فیروزفر امروز ۲۱ خرداد در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اظهار داشت: شهر زنجان به لحاظ هدایت آب‌های سطحی مشکل دارد چراکه در دو دهه گذشته علی‌رغم وجود کاملا مشخص این مشکل؛ هیچ اقدامی انجام نشده بود.

وی افزود: در سال‌های قبل مستندات و فیلم‌های آبگرفتیگی در سطح شهر موجود بود، با یک بارش ساده در اغلب نقاط شهر شاهد آبگرفتگی بودیم و شهرداری نیز با امکاناتی که در اختیار داشت اقدام به تخلیه چاه‌های جذبی می‌کرد.

شهردار زنجان با بیان اینکه مقرر بود شهر به صورت کاملا جهادی و علمی مدیریت شود ادامه داد: به همین دلیل در بهار سال گذشته در دو جبهه کاری به دنبال حل مسئله بودیم تا در بلند مدت و کوتاه مدت بتوانیم راه حل مشکلات را بیابیم.

وی با بیان اینکه حل مشکلات کوتاه مدت با حرکت جهادی انجام شد تصریح کرد: ۷۷ نقطه از شهر زنجان، با توجه به مشاهدات و مستندات که سالیان سال دچار آبگرفتی می‌شد مورد دسته‌بندی قرار گرفت که در نوع خود یک پروژه تعریف می‌شد همانند میدان انقلاب؛ اگر اقدام سال قبل در میدان انقلاب نبود شهر در قلب خود بحران سیلاب را به وضوح میدید. با این وجود شهرداری با پشتیبانی نیروی انتظامی با تلاش شبانه‌روزی در اوج اغتشاشات که شهر نا‌امن شده بود در میدان کانالی ایجاد کرد که نتیجه آن را امسال دیدیم و در بارش اخیر آنچه که قبلا اتفاقا افتاده بود را مشاهده نکردیم.

فیروزفر با بیان اینکه از ۷۷ نقطه شناسایی شده مذکور در ۶۳ نقطه مشکل آبگرفتگی به طور کامل حل شد افزود: در نقاط باقی مانده نیز تنها اصلاح برخی شیب‌های عرضی آسفالت‌ها باید انجام می‌شد که امسال مقرر است تا اصلاح شود اما آنچه که مهم بود این موضوع است که در تمام نقاطی که به لحاظ آبگرفتی موضعی می‌توانستیم مشکلات را برطرف نماییم این اقدام را انجام دادیم.

وی افزود: اما اقدام بعدی شهرداری زنجان بحث بلند مدت بود و باید نقطه گم‌ شده شهر که وجود طرح جامع مطالعاتی هدایت آب‌های سطحی بود انجام می‌گرفت با این شرایط مطالعه کاملی در سطح شهر انجام شد و یک سال است که طرح در حال سیر مراحل خود است.

شهردار زنجان گفت: آنچه مطالعات نشان می‌دهد این است که این شهر در بحث گسترش بدون صاحب گسترش یافته است، شهرک‌هایی که در بالا‌دست احداث شده‌اند چراکه بدون توجه به هدایت آب‌های سطحی و دفع آن ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در سیلاب اخیر خیابان ایثار ۵ زنجان به خودی خود مشکلی نداشت گفت: سیلاب در ایثار ۵ نتیجه بارگذاری بسیار بالای شهرک‌های بالا دستی بود، بنابراین درست نیست به خاطر برخی ملاحظات اطلاع‌رسانی صحیحی نداشته باشیم. 

وی با تاکید بر اینکه در بارش اخیر شهر دچار سیلاب شد گفت: آبگرفتگی در کار نبود و نباید نام آن را آبگرفتگی گذاشت. با این وجود مشاهدات میدانی خود مردم نیز نشان می‌داد بارش باران سبب ایجاد سیل شد با تمام این‌ها برخی‌ها حرف‌هایی زدند اما ما انرژی‌مان را پای بازی رسانه‌ای عده‌ای نمی‌گذاریم.

فیروزفر با تاکید بر اینکه در روز سیلاب باید همه به کمک شهرداری می‌آمدند و مدیریت بحران باید این موضوع را عهده‌دار می‌شد گفت: اما شهرداری در حال کمک به دستگاه‌های دیگر نیز بود با این وجود در بالازدگی فاضلاب منازل در مناطق مختلف، در خدمت مردم هستیم هر چند بر عهده شهرداری نیست. شهرداری خانه ملت است و هر جا نیاز به کمک باشد در خدمت مردم خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با این وجود مطالعات مدیریت آب‌های سطح شهر را به اتمام رساندیم و از تابستان جاری نقاطی که خرابکاری‌ها و عدم تدبیر گذشته که سبب ایجاد مشکلات برای شهروندان شده است را حل می‌کنیم. در یک برنامه پنج ساله شهر می‌تواند از بزرگترین آسیب‌های سیل در امان باشد بنابراین در این راستا در برخی نقاط احتیاج به احداث دو کیلومتر کانال بزرگ داریم با اینکه چنین کاری بسیار دشوار است اما شهرداری نشان داده برای کارهای بزرگ آمادگی کامل دارد و میتواند به سرانجام برساند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر